
În perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, cele 58 de televiziuni înscrise în Asociația Română de Măsurare a Audiențelor (ARMA), au livrat clienților publicitari un volum de audiență de 2.155.535 GRP’30 pe targetul comercial (Gross Rating Point – urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 5% față de același interval din anul trecut.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Pro TV a livrat cel mai mare volum de audiență pentru reclamele difuzate, în perioada analizată: 555.819 GRP’30 pe targetul comercial. Bugetul este mai mare cu 14,4% față de 2015. Este demn de notat creșterea cu două cifre procentuale a volumului furnizat de liderul pieței TV, în condițiile unei concurențe puternice din partea televiziunilor Antena 1 și Kanal D.
Antena 1 se află pe locul secund în topul audienței, cu 429.623 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 5%.
Kanal D și-a conservat a treia poziție, înregistrând o majorare de 8,1% a volumul de audiență (226.002 GRP’30 pe targetul comercial).
Cea de-a patra poziție este ocupată de canalul de știri România TV, care a livrat 75.353 puncte de audiență, având o creștere de 12,1%.
În top urmează un pluton de cinci televiziuni care au livrat bugete de audiență mai mici față de cele din 2015: Prima TV (-18,9%), Antena 3 (-34,9%), Acasă TV (-38,9%), Național TV (-27,8%) și Antena Stars (-10,7%).
Canalul de știri Digi24 a devenit din ce în ce mai atractiv pentru clienții publicitari, urcând pe poziția a zecea, după ce în urmă cu un an ocupa locul 32 în top. Volumul său de audiență a crescut cu 561%.
Alte stații care au înregistrat creșteri de audiență: AXN (27,2%), Disney Junior (68,6%), Happy Channel (2.472%, rebranding Euforia), Kiss TV (38%), Disney Channel (71,6%), DigiSport 1 (1.121%, stația a intrat în ARMA în octombrie 2015 ) și Parmount (41,4%).
Canalul public TVR 1 a suferit o scădere a volumului de publicitate de 25,6%, ocupând poziția 22 în acest an, după ce în anul trecut ocupase locul 15 în top.
Volumele de audiență livrate de televiziunile de știri Realitatea TV și B1 TV au scăzut față de 2015 cu 11,3%, respectiv 36,4% (GRP’30, target comercial).