Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile cu cele mai mari bugete de publicitate în primele nouă luni ale anului 2013

televiziune.jpg
Dintre marile televiziuni generaliste, Kanal D a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a volumul de audiență livrat clienților publicitari (29%) față de primele nouă luni ale anului trecut. Dar Pro TV rămâne liderul pieței, deși bugetul său s-a diminuat cu 8%. Antena 1 a avut o creștere de 19,7%, fiind a doua stație după Pro TV.

Volumul de audiență furnizat de Pro TV în primele nouă luni ale acestui an a fost mai mic cu 8% față de cel de anul trecut, acesta coborând la 291.072 GRP’30 pe targetul comercial. (Pe baza punctelor de audiență – GRP, clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

În ciuda acestui declin, Pro TV a rămas liderul audienței livrate pentru clienții publicitari. Principalii advertiseri la Pro TV au fost: Procter & Gamble (15.281 GRP’30 pe targetul comercial), Orange (15.028), Cosmote (13.307), Studio Moderna (12.022) și Romtelecom (10.647). De notat că Procter&Gamble și-a redus consumul pe acest canal cu 16%, Orange cu 5%, Studio Moderna cu 7,5%, Vodafone cu 52% și Unilever cu 41,9%. În schimb, Romtelecom a acumulat audiență pe Pro TV cu 100% mai mult decât în 2012.

În primele nouă luni ale acestui an, Antena 1 a livrat  259.712 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 19,7% mai mult decât în anul precedent. (Au fost eliminate barterele pentru Intact, Jurnalul Național, Fundația Dan Voiculescu și alte entități din cadrul trustului.) Cei mai mari consumatori de publicitate pe Antena 1 au fost: Procter&Gamble (15.081 GRP’30 pe targetul comercial), Orange (13.834), Cosmote (11.329), Unilever (11.077) și Vodafone (10.410).

Anul trecut, în perioada analizată, GlaxoSmithKline nu a consumat deloc publicitate pe Antena 1. În acest an, producătorul de medicamente a acumulat 9.049 GRP’30, fiind al șaselea advertiser pe această stație.

Kanal D, cea de-a treia stație în topul audienței (135.335 GRP’30 pe targetul comercial), a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a bugetului de publicitate dintre marile televiziuni generaliste: 29%. Compania Unilever a consumat cel mai mare volum de audiență pe Kanal D: 9.133 GRP’30 pe targetul comercial, cu 45,7% mai mult decât în 2012.

Alți clienți publicitari importanți pe Kanal D: Studio Moderna (6.129), Reckitt Benckiser (4.493), Orange (4.285) și Procter&Gamble (3.505). În perioada analizată din 2012, Procter&Gmable n-a avut campanii de publicitate pe Kanal D.

Prima TV s-a plasat pe locul patru în topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe livrate, cu un volum de 66.341 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 1,5% față de anul trecut). Procter&Gamble a fost și pe această stație pe primul loc, cu 3.351 puncte de audiență (urban, 18 – 49 de ani). Prima TV a mai fost folosită de principalii clienți: Orange (3.148), Unilever (3.010), Bergenbier S.A. (2.411), Nestle (2.172) și L’Oreal (1.866).  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii