FacebookTwitterLinkedIn

Pro TV, liderul pieței TV din România, și-a conservat audiența din luna aprilie și a realizat în mai un rating mediu de 717.000 telespectatori pe minut (toată ziua), la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media. A pierdut doar 1.000 de persoane față de aprilie.

Antena 1 a pierdut cel mai mare număr de telespectatori față de ratingul din aprilie: 45.000 de persoane. Ratingul mediu s-a situat la 434.000 de persoane pe minut ( toată ziua).

Pierderi cauzate de sezonalitate a suferit și Kanal D: 26.000 de persoane. Ratingul celei de-a treia televiziuni din topul național a fost de 370.000 de telespectatori pe minut (toată ziua).

Alegerile europarlamentare, referendumul și condamnarea defintivă a liderului PSD Liviu Dragnea au contribuit la creșterea audiențelor televiziunilor de știri: România TV (+6.000), Antena 3 (+13.000), B1 TV (+7.000), Realitatea TV (+9.000) și Digi 24 (+17.000). De remarcat că Digi 24 a avut cea mai mare creștere de audiență față de luna precedentă pe nișa canalelor de știri.

Îngrijorătoare este poziția televiziunii publice TVR 1: locul 14 în topul național. În mai, TVR 1 a pierdut 6.000 de persoane față de aprilie. A avut 59.000 de telespectatori pe minut la nivel național, sub Digi 24 (60.000), Pro 2 (61.000), Realitatea TV (63.000) și DigiSport 1 (65.000). Scăderea de audiență s-a produs în ciuda trecerii TVR 1 la o grilă de televiziune generalistă.

Alte televiziuni care au suferit scăderi de audiență față de aprilie: Național TV (-10.000), Prima TV (-6.000), Antena Stars (-1.000), DigiSport 1 (-11.000), Pro 2 (-18.000), Pro Cinema (-5.000).