
În ianuarie, Kanal D a avut cea mai mare creștere de audiență, la nivel național, față de luna precedentă (+73.000 de telespectatori) din cauza lansării programului reality „Exatlon”, difuzat de sâmbătă până marți, în prime time. Astfel, Kanal D a atins pe național o medie 445.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, dar este departe de Pro TV (877.000) și Antena 1 (608.000). Audiența Pro TV a crescut cu 39.000 de persoane, iar ratingul general al Antenei 1 s-a majorat cu 15.000 de telespectatori.
Creșteri datorate evenimentelor politice – căderea Guvernului Tudose și formarea Guvernului Dăncilă – au înregistrat România TV (+25.000) și Antena 3 (+37.000).
Televiziunea de stat TVR 1 este singura televiziune mare – dacă se mai poate încadra la categoria „mare”! – care a înregistrat pierderi de audiență. Ratingul general a fost de 115.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în scădere cu 21.000 de persoane față de decembrie 2017. TVR 1 se află pe locul 8 în topul național de audiență.
Cea de-a doua televiziune care a suferit pierderi, dar nu e „mare”!, este ETNO TV, care a pierdut 13.000 de persoane față de luna precedentă.
În rest, toate stațiile din TOP 15 au înregistrat creșteri de audiență față de decembrie 2017: Prima TV (22.000), Național TV (2.000), Antena Stars (13.000), TVR 2 (13.000), B1 TV (4.000), Disney Channel (2.000), Pro Cinema (16.000) și Pro 2 (2.000). Sunt creșteri specifice începutul de an, când singura distracție ieftină și la îndemână pentru români este televiziunea.