Când vine vorba de sondajele de audiențe TV, cifrele se vehiculează pe trei universuri: național, urban și comercial (18 – 49 de ani, urban). Foarte puține sondaje vizează mediul rural. Asta și pentru că firmele care investesc în publicitatea TV sunt interesate de targetul comercial, considerat atractiv pentru cumpărături. De parcă în sate n-ar trăi oameni cu… sânge în vene, care muncesc, mănâncă și se spală! Este adevărat, consumul de produse și servicii este mult mai mic decât la orașe, din cauza puterii de cumpărare scăzute și a mediei de vârstă înaintate, așa încât advertiserii nu i-au în considerare acest segment pentru a-l „atinge” cu reclame TV.
Pentru companii, acești oameni nici nu există, cel puțin în sondaje, deși ultimul recensământ arată că 9.262.641 de persoane locuiesc în sate și comune, adică 46% din populația țării.
Audiențele televiziunilor depind de prezența acestora pe rețelele de cablu și DTH care operează în rural. Liderul audienței la sate este Pro TV care, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2013, a fost urmărit, în prime time, de o medie de 614.000 de persoane pe minut (7,2% rating rural).
A doua televiziune cea mai urmărită a fost Kanal D, cu o audiență medie de 429.000 de țărani pe minut (5% rating). În „universul” satelor și comunelor, Kanal D s-a aflat în fața televiziunii Antena 1, care ocupă, de obicei, locul doi în mediul urban și la nivel național. Antena 1 are o audiență medie de 333.000 de persoane pe minut (3,9% rating).
În topul televiziunilor cu audiențe mari în mediul rural mai figurează: Acasă TV (290.000), Prima TV (231.000), TVR 1 (209.000) și Național TV (175.000).
La sate, canalele de știri au audiențe mai mici decât cele din urban: Antena 3 – 104.000 de persoane pe minut, România TV – 70.000, Realitatea TV – 55.000 și B1 TV – 49.000. (Cifre pentru prime time – orele 19:00 – 24:00.)
Etno TV este canalul de muzică populară care deține cea mai mare audiență pe nișa corespunzătoare: o medie de 68.000 de persoane pe minut. Pro Cinema a fost cea mai urmărită televiziune de filme, cu o medie de 41.000 de persoane pe minut. Pe nișa de sport, audiențe mari au înregistrat Sport.ro (33.000) și Dolce Sport (25.000).
În coada topului se află canalele TV cu licențe în afara României și a căror distribuție este foarte redusă în mediul rural: TCM (8.000 de persoane), National Geographic (7.000), Diva Universal (7.000), AXN Sci Fi (2.000) și CBS Reality (1.000).