Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile comerciale generaliste dețin 62,2% din piața de publicitate TV

Cele zece televiziuni comerciale generaliste, dintre care patru sunt în top 5 (Pro TV, Antena 1, Kanal D și Prima TV), au livrat clienților publicitari circa 62,2% din bugetul total de audiență furnizat de piața TV, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2014. Televiziunile generaliste rămân la putere și în acest an!
televiziune_3.jpg

Cotele de piață (%) ale diferitelor categorii de televiziuni, cuprinse în sondajele de audiență, au fost calculate ca raport dintre volumele livrate de aceste categorii și volumul total al pieței TV (62 de televiziuni care au furnizat 1.921.198 puncte de audiență pe targetul comercial – urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Volumul de audiență livrat de stațiile generaliste s-a ridicat la 1.222.273 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2014, reprezentând o cotă de piață de 62,2%. Cota este mai mare cu 0,6 puncte procentule față de anul 2013.

Cele cinci canale de știri dețin o cotă de 11%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cota de piață deținută de nișa televiziunilor de filme (11 stații) a suferit o scădere de 0,5 puncte procentuale față de 2013. Un ușor declin au înregistrat AXN și Universal Channel. Totuși, cu o cotă de 6,1%, nișa filmelor ocupă locul trei la egalitate cu nișa televiziunilor pentru femei.

Un declin ceva mai mare a înregistrat nișa televiziunilor pentru femei: scădere de 0,7 puncte procentuale. Liderul nișei, Acasă TV, a livrat audineță mai mică cu 4,6% față de 2013.

Pe segmentul televiziunilor muzicale (11 posturi de muzică populară, manele și pop-dance) scăderea cotei de piață a fost de 0,4 puncte procentuale. O scădere accentuată a volumului de audiență a suferit ETNO TV (-37%).

Televiziunile pentru copii și tineret (7 stații) au avut o cotă de 3,9%, în scădere cu 0,4 puncte procentuale față de 2013. Bugetul de audiență al canalului Disney Junior a crescut cu 129,2%.

Televiziunile cu programe tematice (7 stații monitorizate) au „tăiat” o felie de 3 procente, în creștere cu 0,6 puncte procentuale față de 2013. History Channel a realizat un volum de audiență cu 135,3% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Cele patru televiziuni de sport din sondaje – Sport.ro, Eurosport, Eurosport 2 și Dolce Sport – a livrat în total 27.897 puncte de audiență pe targetul comercial, având o cotă de piață de 1,5%.

Trăgând linie, se contată că televiziunile generaliste, nișa de știri și de documentare și-au crescut cotele de piață, în timp ce nișele de filme, de copii, de femei, muzicale și de sport au superit pieerderi de audiență pe targetul comercial.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii