Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile care și-au făcut „plinul” cu publicitate

În primele două luni ale acestui an, Acasă Gold, Universal Channel și Pro Cinema au fost televiziunile cu cel mai ridicat grad de încărcare a timpilor de publicitate. Nicio televiziune comercială n-a depășit durata permisă de difuzare a reclamelor (12 minute pe oră), stabilită în Legea audiovizualului.
televiziune_iarna_(1).jpg

Acasă Gold, televiziune de telenovele (străine și românești), a difuzat 3.362 de minute de publicitate, în primele două luni ale acestui an, fiind stația care a avut cele mare mare grad de încărcare a timpilor de reclame de pe piața TV: 95%.

Prin grad de încărcare cu publicitate a unei televiziuni se înțelege raportul dintre timpului alocat reclamelor și timpul stabilit prin Legea audiovizualului. La stațiile comerciale, durata permisă de difuzare a reclamelor este de 12 minute pe oră. La cele publice (TVR 1 și TVR 2), durata permisă este de 8 minute pe oră.

Pe primele 12 locuri ale topului televiziune cu cel mai mare grad de încărcare se află numai televiziuni de nișă. Aceste televiziuni cu audiențe mici trebuie să difuzeze spoturi cu o frecvență mai mare pentru a atinge bugetul de puncte de audiență (GRP-uri) pentru campaniile comandate de clienții publicitari. Asta nu înseamnă că au obținut mai mulți bani din publicitate decât televiziunile generaliste cu audiențe mari pentru că CPP-urile acestora (Cost Per Point) sunt mult mai mici decât la stațiile mari. Cumpărarea de reclame de TV se face pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points) la prețuri (CPP) diferite, negociate între televiziuni și clienții publicitari.

Abia pe locul 13 în top se află o televiune generalistă cu audiență mare: Kanal D. Aceasta a difuzat 2.871 de minute de publicitate, asta însemnând un grad de încărcare de 81%. În cazul Kanal D, numărul de minute de publicitate a crescut cu 262.

Trebuie menționat faptul că ianuarie și februarie sunt cele mai sărace luni în publicitate, dintr-un an calendaristic. Volumele de publicitate ating cele mai mici cote în aceste luni pe parcursul unui an. Din acest motiv, mai cu semă la televiziunile mari, pauzele publicitare nu sunt încărcate cu spoturi.

Pro TV, liderul pieței de televiziune, a avut un grad de încărcare de 54%, reprezentând 1.919 minute de publicitate, cu 5 minute mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2014.

Antena 1, cea de-a doua televiziune ca audiență de pe piață, a difuzat 2.346 de minute de publicitate, având un grad de încărcare de 66%. Numărul de minute cu reclamele la Antena 1 este mai mic cu 23 față de cel din 2014.

Televiziunile Digi 24(8%), Cartoon Network (7%), Minimax/A+ (4%) și Boomerang (3%) au avut cele mai mici grade de încărcare cu reclame.

Articol realizat cu sprijinul agenției BPN România.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii