Majoritatea televiziunilor au fost mai sărace în reclame la bere față de anul trecut. Pro TV a livrat berarilor un volum de audiență de 7.306,6 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial, cu 30,7% mai puțin decât în același interval al anului trecut. (Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate.)
Cele mai promovate branduri de bere pe Pro TV au fost: Bergenbier – 908,3 GRP’30 (Bergenbier S.A.), Ursus – 670 GRP’30 (Ursus Breweries) și Timișoreana – 606 GRP’30 (Ursus Breweries). Dar cel mai mare investitor în publicitatea de bere la Pro TV a fost Heineken România cu un volum total de 2.960 GRP’30 pe targetul comercial.
Antena 1 a furnizat pentru brandurile de bere 5.321,2 GRP’30, cu 22,4% mai puțin decât în 2012. Heieneken România a consumat pe această stație 2.478 GRP’30 pe segmentul de public comercial, cel mai mare buget dintre producătorii de bere.
Ursus (Ursus Breweries) a fost brandul cel mai vizibil pe Antena 1, cu 636 GRP’30. Alte braduri cu audiență mare pe Antena 1 au fost: Silva – 510 GRP’30, Neumarkt – 448 și Bucegi – 445, toate branduri aparținând Heineken România.
Volumul de audiență livrat de Prima TV către brandurile de bere a fost mai mic cu 21,4% față de cel din prima parte a anului 2012, ajungând la 2.208,4 GRP’30 pe targetul comercial.
Berea „favorită” de la Prima TV a fost Bergenbier (Bergenbier S.A.), cu un buget de 552 GRP’30 pe targetul comercial. Alte branduri de bere cu un consum mare de publicitate pe Prima TV: Beck’s și Staropramen de la Bergenbier S.A. și Silva de la Heineken România.
Kanal D a livrat reclamelor comandate de berari un volum total de 1.255,8 GRP’30, cu 37,8% mai mult decât anul trecut. Sport.ro se află pe următoarea poziție cu 1.141 GRP’30 (scădere de 7,6%). Dar volumul de audiență livrat de canalul sportiv al grupului Pro TV S.A. a fost mai mare decât cele furnizate de televiziunile de știri. (Sport.ro are un profil de telespectatori predispus pentru consumul de bere.)
„Știriștii” au „băut” următoare „cantități” de bere: Antena 3 – 796,1 GRP’30 (în scădere cu 40,1%), B1 TV – 741,7 GRP’30 (creștere de 152,2%), Realitatea TV – 639 (-26,1%) și România TV 625,4 (114,4%).
Alte stații TV cu multă bere: AXN – 701,5 GRP’30, Discovery – 683,3 GRP’30 și TVR 1 – 666,1 GRP’30.