Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile care „au băut” cele mai mari „halbe” de bere

bere_bere.jpg
Pro TV, Antena 1 și Prima TV au livrat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele de bere, în perioada 1 ianuarie – 5 iunie 2013. Canalul Sport.ro a furnizat audiențe pentru berari mai mari decât ale canalelor de știri.

Majoritatea televiziunilor au fost mai sărace în reclame la bere față de anul trecut. Pro TV a livrat berarilor un volum de audiență de 7.306,6 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial, cu 30,7% mai puțin decât în același interval al anului trecut. (Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate.)

Cele mai promovate branduri de bere pe Pro TV au fost: Bergenbier –  908,3 GRP’30 (Bergenbier S.A.), Ursus – 670 GRP’30 (Ursus Breweries) și Timișoreana – 606 GRP’30 (Ursus Breweries). Dar cel mai mare investitor în publicitatea de bere la Pro TV a fost Heineken România cu un volum total de 2.960 GRP’30 pe targetul comercial.

Antena 1 a furnizat pentru brandurile de bere 5.321,2 GRP’30, cu 22,4% mai puțin decât în 2012. Heieneken România a consumat pe această stație 2.478 GRP’30 pe segmentul de public comercial, cel mai mare buget dintre producătorii de bere.

Ursus (Ursus Breweries) a fost brandul cel mai vizibil pe Antena 1, cu 636 GRP’30. Alte braduri cu audiență mare pe Antena 1 au fost: Silva – 510 GRP’30, Neumarkt – 448 și Bucegi – 445, toate branduri aparținând Heineken România.

Volumul de audiență livrat de Prima TV către brandurile de bere a fost mai mic cu 21,4% față de cel din prima parte a anului 2012, ajungând la 2.208,4 GRP’30 pe targetul comercial.

Berea „favorită” de la Prima TV a fost Bergenbier (Bergenbier S.A.), cu un buget de 552 GRP’30 pe targetul comercial. Alte branduri de bere cu un consum mare de publicitate pe Prima TV: Beck’s și Staropramen de la Bergenbier S.A. și Silva de la Heineken România.

Kanal D a livrat reclamelor comandate de berari un volum total de 1.255,8 GRP’30, cu 37,8% mai mult decât anul trecut. Sport.ro se află pe următoarea poziție cu 1.141 GRP’30 (scădere de 7,6%). Dar volumul de  audiență livrat de canalul sportiv al grupului Pro TV S.A. a fost mai mare decât cele furnizate de televiziunile de știri. (Sport.ro are un profil de telespectatori predispus pentru consumul de bere.)

„Știriștii” au „băut” următoare „cantități” de bere: Antena 3 – 796,1 GRP’30 (în scădere cu 40,1%), B1 TV – 741,7 GRP’30 (creștere de 152,2%), Realitatea TV – 639 (-26,1%) și România TV 625,4 (114,4%).

Alte stații TV cu multă bere: AXN – 701,5 GRP’30, Discovery – 683,3 GRP’30 și TVR 1 – 666,1 GRP’30.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii