FacebookTwitterLinkedIn

Antena 1 este televiziunea care a livrat cel mai mare volum de audiență pentru campaniile de promovare ale brandurilor pharma (OTC), în perioada 1 ianuarie – 31 august 2013. Volumul de audiență s-a ridicat la 28.688 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Point, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.) Bugetul este mai mare cu 44,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cel mai mare investitor pharma pe Antena 1 a fost Health Adviser, care a consumat 7.588 GRP’30pe targetul comercial. De altfel, în acest an, Health Adviser a consumat publicitate numai pe televiziunile grupului Intact (10.934 puncte de audiență). Compania și-a promovat brandurile Artro Efervescent, Bonexio, Neolin, Solix și Tranzactiv.

Pro TV a livrat un volum de 21.568 GRP’30pe targetul comercial, cu 2,6% mai puțin decât anul trecut. (Scumpirea prețurilor de publicitate a influențat comenzile de reclame.) Printre cei mai mari clienți publicitari de la Pro TV se numără: Sandoz (2.464 GRP’30target comercial), Sanofi-Aventis (2.376) și Reckitt Benckiser – 2.282 (Strepsils, Nurofen și Gaviscon Mentol). De remarcat că unul dintre cei mai mari advertiseri pe TV, GlaxoSmithKline, aproape că a fost inexistent pe Pro TV (doar 117,3 GRP’30).

Kanal D a înregistrat o creștere a bugetul de publicitate pharma de 9,5% față de anul trecut, având un buget de audiență de 15.858 GRP’30 pe targetul comercial. Cel mai mare client de la Kanal D a fost Reckitt Benckiser, cu 1.613 puncte de audiență. GlaxoSmithKline a consumat 1.091 puncte, iar Sandoz, 1.439 GRP’30.

Alte stații care au livrat audiențe mari pentru campaniile pharma: Prima TV (7.752 GRP’30 target comercial), Antena 3 (6.797), Acasă TV (5.414), AXN (3.805), Antena 2 (3.424), B1 TV (3.379) și Diva Universal (3.037).

Surprinde prezența canalului de filme AXN în acest top, care a avut o creștere de 62,7%, înaintea televiziunilor Național TV, Realitatea TV, România TV, Pro Cinema și TVR 1.