Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile au livrat mai multă audiență, dar pe bani mai puțini!

canale-tv.jpg
În ultima lună a anului trecut, piața de televiziune a furnizat un volum de audiență pentru reclamele difuzate cu 8,3% mai mare decât în aceeași lună a anului 2011. Dar banii au fost mai puțini decât în anii trecuți.

Decembrie este luna în care consumul de publicitate atinge cele mai mari cote din timpul anului. În 2012, televiziunile noastre, cuprinse în sondajele de audiență, au furnizat 200.977 puncte de audiență la nivel urban, cu 8,3% mai mult decât în decembrie 2011. (Gross Rating Point – GRP. Clienții publicitari cumpără spațiile de publicitate pe baza GRP. Un punct de audiență reprezintă 105.000 de persoane, la nivel urban.)  

O explicație a acestei creșteri, în ciuda crizei economice care a afectat bugetele de promovare, poate fi pusă pe seama schimbării companiei de măsurare și a eșantionului reprezentativ. Începând din 2012, Kantar Media efectuează măsurătorile de audiență TV, în locul companiei GfK România, pe un alt eșantion reprezentativ. Motiv pentru care audiențele stațiilor au suferit ușoare creșteri față de cele din 2011. Astfel, această majorare poate părea un semnal al relansării investițiilor publicitare. Dar este un semnal înșelător.

Vezi care sunt Cele mai vizionate filme erotice ale anului 2012 la televiziune

În realitate, chiar dacă volumul de GRP-uri în decembrie 2012 a fost mai mare cu 8,3% față de cel din 2011 și cu 4,7% față de 2010, banii intrați în piața TV au fost mai puțini comparativ cu lunile amintite, asta datorită scăderii costului punctului de audiență (Cost per Point – CPP).

Cei mai activi clienți publicitari au fost Orange și Vodafone, cu 11.008, respectiv 10.760 puncte de audiență, la nivel urban. Pe locul trei s-a plasat Studio Moderna, compania de teleshopping care promovează printre altele și tigaia Dry Cooker, cu 10.181 GRP-uri.

Cea mai activă categorie pe TV, în ultima lună a anului, a fost cea a operatorilor de servicii de telecomunicații. Pe locul secund s-au aflat producătorii și distribuitorii de medicamente, cu 22.353 GRP-uri.

Coca Cola Company, care în anii trecuți invada micile ecrane cu reclamele cu Moș Crăciun, a consumat 2.566 de puncte de audiență, clasându-se pe locul 18 în topul clienților TV. Concurentul său, Pepsi, a fost aproape inexistent în calupurile publicitare, în Luna Cadourilor. Gigantul Procter&Gamble a consumat 5.411 GRP-uri, plasându-se pe locul 7 în decembrie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii