Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunea Tg.-Mureș nu mai are licență audiovizuală

Televiziunea Tg.-Mureș cu distribuție prin cablu pe rețelele RCS & RDS și Gliga Comimpex în județul Mureș și în județele limitrofe și-a pierdut licența audiovizuală după expirarea acesteia la 10 ianuarie 2015 și eșecul companiei care o deține, Marketing Politic și Sondaje SRL, de a solicita la termenul legal prelungirea licenței, informează Media Expres.
CNA

Televiziunea nu a respectat termenele de minimum 60 de zile înaintea expirării de depunere a cererii de prelungire a licenței și de asemenea, nu a respectat obligația de a notifica CNA cu privire la modificarea acționariatului.

Cu prilejul depunerii cererii prelungire a licenței în decembrie 2014, compania a solicitat și modificarea grilei de la 60% la 46,41% emisiuni informative. O monitorizare a CNA a măsurat deja modificarea grilei la momentul inspecției, în decembrie 2014. Reprezentanții televiziunii au admis că modificarea grilei este realizată cel puțin din luna august.

Florin Gabrea, membru CNA, a fost singurul care a votat pentru prelungirea licenței, restul de șapte voturi exprimate au fost împotrivă: Radu Călin Cristea, Răsvan Popescu, Gabriel Tufeanu, Laura Georgescu, Vasile Buda, Monica Gubernat și Valentin Jucan.

Potrivit CNA, Televiziunea Târgu-Mureș (TTM) din Târgu-Mureș este deținută de compania Marketing Politic și Sondaje SRL din Târgu Mureș, fiind difuzată prin rețelele Gliga Comimpex și RCS & RDS din județ. Potrivit site-ului televiziunii, aceasta a fost înființată în anul 2006 și ajunge în casele a peste 300.000 de mureșeni.

TTM a emis pentru prima dată la 23 ianuarie 2006 prin rețeaua de cablu RCS & RDS unde putea fi recepționată pe frecvența 471,5 MHz. Televiziunea este distribuită în aproape tot județul Mureș și limitrof, inclusiv în județele învecinate: Sibiu, Alba și Bistrița Năsăud.

În anul 2013 compania care are ca obiect de activitate studierea pieței și sondarea opiniei publice a avut o cifră de afaceri de 144.733 de lei (din obiectul principal de activitate), venituri totale de 220.376 de lei (probabil din publicitate și distribuția de televiziune) și a cheltuit în total 515.770 de lei.

Potrivit site-ului Ministerului Finanțelor, în toți anii anteriori până în anul 2008 compania a avut în mod constant cheltuieli anuale de peste o jumătate de milion de lei, cu mult sub veniturile obținute din activitatea principală și din cea de distribuție de televiziune. Volumul cheltuielilor au ajuns chiar la echivalentul a peste un milion de euro, în anul 2009.

Potrivit unei informații mai vechi publicată de ActiveWatch în 2014 într-un raport privind televiziunile locale, proprietarul SC PROROM SRL, care deține controlul TTM în calitate de acționar în Marketing Politic și Sondaje SRL, este Ionuț Șandru, activ în industria petrolului și gazelor și membru de partid PSD.

Potrivit CNA în Târgu Mureș mai există un program local exclusiv în limba maghiară –  și o televiziune locală cu denumirea Știi TV deținută de SC Info Statistics SRL.

Potrivit legislației românești o televiziunea fără licență audiovizuală nu poate emite terestru, prin satelit sau prin cablu, dar poate să emită prin internet.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii