Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunea publică pierde bugete de publicitate

tvr.jpg
Cele două canale publice ce difuzează publicitate, TVR 1 și TVR 2, au înregistrat pierderi importante de audiență în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut: 22,8%, respectiv 8%. 

TVR 1 a livrat clienților publicitari 20.594 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30), cu 22,8% mai puțin decât în 2012. În topul audienței livrate, TVR se află pe locul 14, după Realitatea TV și Pro Cinema, dar înaintea stațiilor Euforia și Sport TV. Volumul de publicitate al canalului public a ajuns la nivelul unei stații de nișă.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Point – GRP), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.

Cel mai mare client publicitar pe TVR 1 a fost Procter&Gamble, cu 2.018 GRP’30 (urban, 18 – 49 de ani), dar volumul acestuia a fost mai redus cu 28,2% față de cel din 2012.

Și Studio Moderna și-a redus promovarea (-44,8%), în timp ce Unilever a consumat cu mult peste nivelul de anul trecut: creștere de 195,4%. Rețeaua de farmacii Catena a fost cel de-al patrulea (și ultimul) client publicitar care a consumat pe această stație mai mult de 1.000 GRP-uri: 1.065.

Alte companii care au investit în publicitatea pe TVR 1: Rewe (974 GRP’30target comercial), Heineken (632) – datorită meciurilor din UEFA Champions League, Ursus Breweries (509), Berlin-Chemie (441) și Biofarm (435).

Orange a avut comenzi reduse pe TVR 1, acestea acumulând 270 GRP’30(target comercial). Vodafone a fost practic inexistent (94), iar Cosmote nici nu s-a văzut pe TVR 1 (doar 56 de puncte de audiență).

Cei mai mari clienți publicitari pe TVR 2 au fost Unilever cu 812 GRP-uri (creștere de 53,3%), Rewe (649), Procter&Gamble (431) și Catena (348). TVR 2 a furnizat clienților publicitari 6.824 puncte de audiență în primele nouă luni ale acestui an, cu 8% mai puțin decât în 2012. TVR 2 se află pe locul 26 în topul volumului de audiență furnizat investitorilor în publicitate, după Discovery și Taraf TV. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii