Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Telenovelele sud-americane vor înapoi terenul pierdut în faţa serialelor turceşti

Moda serialelor turceşti, care a dominat piaţa TV din ultimii ani, începe să îşi piardă strălucirea şi să facă din nou loc în Europa Centrală şi de Est telenovelelor latino-americane, însă nu în forma care le-a consacrat, ci într-o manieră „cosmetizată”, care implică nu doar nume celebre în distribuţie şi în echipa de regie şi producţie, ci şi tehnologii speciale, ca 4K (Ultra HD), şi alianţe la nivel local, informează MEDIA EXPRES.
televisa

Cererea în creştere de conţinut local a determinat o adaptare la aceasta din partea majorităţii producătorilor şi distribuitorilor mari de televiziune din lume, notează Media Expres. Unul dintre cele mai inedite proiecte în acest sens este o colaborare între compania mexicană Televisa şi Paprika Latino, subsidiara maghiară a companiei Modern Times Group, potrivit publicaţiei C21, distribuite la târgul de televiziune NATPE Europe 2015, care se desfăşoară la Praga.

Televisa va dezvolta pe piaţa de televiziune din Ungaria un serial în limba maghiară, intitulat „The Careerist”, pe care speră să-l distribuie apoi pe opt pieţe TV din Europa Centrală şi de Est. Acesta va fi de altfel primul format al Televisa adaptat în regiune şi dovedeşte schimbarea modului în care producătorii de telenovele latino-americane îşi regândesc business-ul în Europa.

Motivul acestei noi strategii este acela că piaţa din regiune este saturată de seriale turrceşti, iar telespectatorii doresc să se uite din nou în prime timetime la producţii cu accente latino-americane.

„Este un proces ciclic. Au fost difuzate atâtea telenovele turceşti în Bulgaria, încât telespectatorii din această ţară vor să se întoarcă la telenovelele mexicane. Acelaşi lucru se întâmplă în prezent în ţările din fosta Iugoslavie”, spune Claudia Sahab, directorul pentru Europa al Televisa Internacional. „Chiar dacă telenovelele turceşti au câştigat multe intervale orare în grilele televiziunilor, am reuşit să recuperăm multe dintre aceste sloturi. Am intrat chiar şi pe pieţe pe care nu am mai fost prezenţi, precum Serbia”, a explicat Sahab.

În prezent, Televisa este prezentă pe piaţa din România cu două formate, „Dancing for a Dream” (Pro TV) şi „Unforgivable” (Prima TV).

„Suntem foarte încântaţi de aceste două înţelegeri”, a spus Claudia Sahab, pentru publicaţia ”Prensario International”, ediţia dedicată târgului NATPE Europe 2015. „Dancing for a Dream” („Dansez pentru tine”, n.r.), de la Pro TV, este unul dintre cele mai vizionate show-uri din România, care va ajunge la cel de-al 15-lea sezon în 2016.

Totodată, telenovela mexicană „Lo Imperdonable” (Unforgivable)”, care reprezintă primul contract dintre Televisa şi Prima TV, va fi difuzată din 22 iunie, de la ora 19:30, sub denumirea „Dragoste şi ură”, se arată pe site-ul televiziunii din România.

Pe de altă parte, potrivit Claudiei Sahab, Televisa a parafat mai multe înţelegeri pentru difuzare de conţinut pe platforme digitale în Europa Centrală şi de Est, printre care şi pentru transmiterea pe Digi Film (RCS & RDS). „Am vândut «Forever Yours» şi «Miss Dynamite» (realizate în coproducţie cu Sony) pentru a fi difuzate pe Digi Film (VOD, România)”, a mai spus Sahab.

Pe de altă parte, grupul argentinan Telefe a venit la NATPE Europe 2015 cu un serial nou, produs în tehnologia 4K (Ultra HD), care o are în rolul principal pe actriţa Natalia Oreiro şi care este regizat de un laureat al premiului Oscar, regizorul Juan Jose Campanella. Prin acest serial, intitulat „Cannibals”, Telefe demonstrează că a dus conţinutul său la un alt nivel, conform lui Daniel Otaola, director de distribuţie a conţinutului în cadrul Telefe. Otaola spune că Telefe are „mari aşteptări” de la această telenovelă nouă cu Natalia Oreiro, pe care o descrie ca fiind un thriller.

Şi compania americană Telemundo continuă dezvoltarea pe piaţa TV din Europa Centrală şi de Est. „Suntem puternici pe patru pieţe cheie: avem câteva seriale difuzate în Slovacia (…); telenovelele noastre sunt de asemenea difuzate pe diferite televiziuni din Ungaria; avem trei titluri în difuzare în România şi încă trei care urmează să fie lansate. Suntem prezenţi şi pe cea mai mare televiziune din fosta Iugoslavie (…)”, a declarant Melissa Pillow, vicepreşedinte pentru vânzări în Europa al Telemundo.

În ceea ce priveşte piaţa din România, aceasta a spus că Telemundo a reînnoit înţelegerea sa de lungă durată cu CME, pentru difuzarea de telenovele la televiziunea Acasă TV, informează Media Expres.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii