Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Telekom urcă rapid în topul celor mai mari consumatori de publicitate TV

Din 13 septembrie a.c., de când s-a lansat Telekom și până la sfâșitul lunii, campaniile pe televiziune ale noului jucător telecom au acumulat 15.496 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).
telekom

În primele 17 zile de la lansare, spoturile TV ale brandului Telekom au acumulat mai multe puncte de audiență decât campaniile altor clienți publicitari în 9 luni. Concret, în topul audienței pe primele trei trimestre ale acestui an, Telekom România ocupă locul 23, cu 15.496 Gross Rating Point pe targetul comercial. În 9 luni, de exemplu, „răposatul” brand Cosmote a acumulat 34.803 GRP’30 pe targetul comercial (locul 7), în timp ce Romtelecom, 11.656 de puncte (locul 33). Așadar, Telekom a beneficiat de o lansare puternică (nu numai pe televiziune) și, cu siguranță, până la sfârșitul anului va urca în topul celor mai mari advertiseri TV.

Cel mai mare consumator de publicitate TV, în primele luni ale acestui an, este Procter&Gamble, cu 61.431 GRP’30 pe targetul comercial. Volumul de audiență este cu 3,3% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.)

Pe locul secund se plasează Unilever, cu 41.814 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 31,8% față de 2013. Este cea mai mare pierdere de audiență în top 20 advertiseri TV.

Și Orange a suferit o scădere a volumului de audiență TV: -10,5%. Bugetul obținut de Orange este de 40.281 GRP’30 pe targetul comercial.

Pe următoarele locuri se află:

– Heineken – 38.837 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 50,8%);

– Vodafone – 37.017 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 6,6%);

– Reckitt Benckiser – 36.147 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 6,3%);

– Cosmote – 34.803 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 4,1%);

– Studio Moderna – 34.516 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 9,3%);

– Beiersdorf – 30.764 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 24,8%);

Dintre marii advertiseri, cele mai mari creșteri de publicitate TV le-au înregistrat Heineken (50,8%), Ferrero (79,8%), Lidl (39,2%), Colgate Palmolive (32%), Sibmedia Interactive (461%), care operează site-ul tocmai.ro, Allegro Online Services România (492%), ce deține site-ul Olx.ro și Terapia (49%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii