Cautare




, Staff

Tech |
|

Telekom România a avut în primul trimestru din an venituri consolidate de 216,6 mil. euro, în scădere cu 4,4%

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în primul trimestru din 2019 au fost de 216,6 milioane de euro, în scădere cu 4,4% faţă de perioada similară a anului trecut.
telekom shutterstock_719314423

Veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în T1 2019, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi.

Utilizatorii de voce au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de T1 2018. Cei doi factoricare au influenţat acest rezultat, au fost creşterea semnificativă a bazei de clienţi pentru servicii integrate fix-mobil şi declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.

Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o scădere de 3,7% în T1 2019, ajungând la 1,41 milioane, influenţat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home). În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut.

Numărul de clienţi pentru pachetele convergente fix-mobil a crescut cu 40,2% în T1 2019, faţă de T1 2018, până la 771.000 la finalul lui martie 2019.

La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în uşoară scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Numărul total de clienţi business a crescut în T1 2019 cu 5,7% comparativ cu T1 2018.

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6% până la 76,2 milioane de euro în T1 2019. Scăderea a avut loc în principal ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în T4 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectari din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an.

Vânzările din servicii mobile s-au triplat în T1 2019, comparativ cu T1 2018, iar numărului de utilizatori ai aplicaţiei mobile MyAccount şi a serviciilor e-bill s-a dublat.

EBITDA ajustată înainte de aplicarea standardelor (Standarde Internaţionale de Raportare Financiară) a scăzut cu 20,8% până la 26,2 milioane de euro în T1 2019, în ciuda impactului pozitiv generat de încetarea acordului de roaming naţional 4G al Telekom, în decembrie 2018.

“Rezultatele pentru T1 2019 reflectă atât trendurile din piaţă, cât şi orientarea consumatorilor către ofertele cu cele mai reduse preţuri, precum şi eforturile companiei de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, prin decizia de a elimina SIM-urile inactive şi provizioanele clienţilor. (…) În plus, vom continua să lucrăm la optimizarea costurilor pentru a ne susţine investiţiile viitoare şi ofertele atragătoare pentru clienţi”, a concluzionat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom România.

Telekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii