FacebookTwitterLinkedIn

Conexiunea de fibră permite viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și servicii de televiziune interactivă (IPTV).

Abonații serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât și mobil) au scăzut cu 1,2% în trimestrul al doilea 2016 față de perioada similară din 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeași perioadă.

Numărul utilizatorilor de voce (fixă și mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evoluției pozitive a segmentului mobil, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendința descrescătoare, cu o reducere de 6,9% în trimestrul al doilea 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeşi perioadă.

Veniturile Telekom Romania Communications pe segmentul wholesale au crescut cu 2,1 milioane euro în primele șase luni ale lui 2016 față de aceeași perioadă a anului precedent, în principal datorită încheierii unor noi parteneriate la nivel internațional.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR PENTRU COPII ȘI TINERET ÎN IULIE 2016

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile s-a majorat cu 1% în trimestrul al doilea 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,838 milioane.

Compania arată că rezultatele financiare la jumătatea anului 2016 au reflectat venituri relativ stabile, un declin al EBITDA, dar și o tendință pozitivă în zonele-cheie precum ofertele integrate fix-mobil, respectiv serviciile TV.

În trimestrul al doilea 2016, veniturile au atins 149,5 milioane euro, cu 0,7% mai mici decât în trimestrul al doilea din 2015. Pro forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru trimestrul al doilea 2016 a fost de 15,2 milioane euro, cu 41,8% mai mică decât în perioada similară a anului trecut. Costurile operaționale au fost mai ridicate datorită cheltuielilor cu interconectarea, chiriei privind reţeaua și a costurilor cu conținutul TV.

Anastasios Tzoulas Telekom

Anastasios Tzoulas (foto), Director Financiar la Telekom România, a spus: „Într-un mediu provocator, Telekom Romania prezintă primele semnale de creștere, ca urmare a recentelor inițiative strategice. Pachetele integrate fix şi mobil, MagentaONE, câștigă teren constant; segmentul TV, care oferă conținut unic, este în creștere, iar îmbunătățirea rapidă a serviciilor noastre de telefonie mobilă 4G atrage noi clienți, în special pe segmentul mobil de abonamente business. Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurenţial şi a altor factori a afectat rata de creștere și performanța companiei, în general.

De la începutul anului, am înregistrat o creștere de 20% a acoperirii rețelei de fibră optică, ajungând la aproape 1,7 milioane de gospodării şi, în acest moment, suntem capabili să oferim cele mai avansate servicii de comunicaţii de pe piață către o bază de clienţi în continuă extindere.

Interesul mai scăzut pentru serviciile mobile este parțial compensat de preferința clienților pentru servicii integrate. Prioritatea noastră pentru următoarea perioadă este să ne concentrăm asupra valorii adăugate pe care o oferim clienților, prin creșterea gradului de disponibilitate a rețelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 4G, prin calitatea serviciilor și simplificarea interacțiunii cu clienții”.

Telekom Romania este o companie prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI ÎN IULIE 2016

Telekom este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial în industria telecomunicațiilor, cu peste 156 milioane de clienți pentru servicii mobile, 29 milioane de linii fixe și peste 18 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2015).

Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 225.000 de angajați la nivel mondial.