Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Telecomul conduce în topul investițiilor în publicitatea online locală

telecom.jpg
Industria Telecom își menține supremația în ceea ce privește sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane lei la o piață de 45,5 milioane lei, valoarea totală raportată de participanții la cel mai recent studiu Roads.

Valoarea pieței de publicitate online pe primul semestru al anului în curs s-a diminuat cu 2% comparativ cu primul semestru al anului 2012.

Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanță de sectorul bancar (4.4 milioane lei) și auto (4.2 milioane lei).

În privința formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanță considerabilă de Interruptive Formats.

Legat de dinamica pieței măsurate în cadrul studiului, se observă o tendință de scădere, atât față de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât și față de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (față de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ținând cont de valoarea raportată de grupul de referință, scăderea pieței este și mai abruptă – 23% față de S2 2012 și 17% față de S1 2012.

Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată și o serie de agenții de media, în scopul măsurării investițiilor și în rețele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media și foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condițiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua și pentru edițiile din anii viitori. 

,,Publicitatea online continuă să aibă un bun potențial de creștere pe termen mediu și lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot să fie un incident de etapă, în condițiile în care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune în această perioadă. Este însă nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii să se deprindă cu posibilitățile oferite de mediul online, iar companiile de media și advertiserii trebuie să identifice noi modalități de a livra rezultate cuantificabile  clienților de publicitate online pentru a-i determina să investească în promovare, chiar și în condițiile economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, PwC Romania, firma care derulează studiul Roads pentru IAB Romania.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii