Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Tehnologia influențează tot mai mult interacțiunea consumatorilor cu brandurile

Tehnologia ajută brandurile să ofere consumatorului experiențe memorabile prin personalizare. Aceasta este una dintre pricipalele tendințe evidențiate de raportul agenției globale de comunicare media ZenithOptimedia.
tehnologie1.jpg

TOP 10 Emerging Trends este un raport anual, care evidențiază tendințele esențiale care influențează interacțiunea dintre branduri și consumatori. De asemenea, raportul evidențiază oportunitățile aduse de acestea în procesul de comunicare.

Noile tehnologii schimbă și comportamentul de consum, mai ales al celor mai tineri, mai avangardiști. Acesta a fost punctul de plecare în găsirea unor posibile noi tipuri de interacțiuni personalizate între brand și consumatorii săi, cu rolul de a îmbogăți relația dintre aceștia.

Aceste posibile „experiențe” au fost filtrate și sumarizate în cele 10 tendințe care fac obiectul raportului.

Patru dintre acestea sunt actuale și relevante pentru piața din România, în opinia Zenith Romania, parte a rețelei ZenithOptimedia:

1. Explozia VIDEO: Conținut la cerere. Brand încorporat în conținut.

Pentru că mulți dintre consumatori au renunțat definitiv sau parțial la televiziune, online video este pe cale să devină o alternativă mainstream a acesteia. Tot mai multe branduri sunt pe cale să devină creatori de conținut. Potențial pentru personalități online sau jurnaliști în a asista brandurile și companiile în dezvoltarea de conținut pentru divese tipuri de audiență și interese.

2. Brand Storytelling: Tehnologia schimbă subiectul acțiunii

Poveștile spuse de branduri pot deveni tot mai captivante o dată cu integrarea diferitelor tipuri de media, puse la dispoziție de noile tehnologii interactive. Consumatorii vor beneficia de o integrare perfectă a conținutului pe diferitele tipuri de dispozitive.

3. Personalizarea in social media: Mai mult decat recomandarile prietenilor

De le selecția brandurilor pe baza recomandărilor prietenilor către „personalizarea în social media”.

Ajutați de branduri, oamenii vor avea un control mai mare asupra modului în care își pot crea listele de aprecieri, dar și în identificarea celor care le recomandă. Onestitatea și autenticitatea în comunicarea din social media sunt deja atribute esențiale în comunicare de brand și dezvoltarea unei relații de încredere cu consumatorii.

4. Marketing-ul de proximitate: Emițătoare la fiecare pas

Nu este o noutate, dar va fi ridicat la un nou nivel prin introducerea tehnologiei de tip emițător, un radio transmitator de putere redusă, care trimite semnale Bluetooth cu informații în timp real către smartphone-urile consumatorilor.

Deși consumatorul e de ceva vreme pe mobil, brandurile sunt ușor codașe la acest capitol. Dețin, așadar, o oportunitate imediată pentru a furniza utilizatorilor oferte și servicii relevante și pentru a le crea experiențe localizate.

Linda Tan, Strategic Insights Director ZenithOptimedia, a declarat: „Brandurile vor beneficia de o mulțime de tehnologii emergente, care le vor da posibilitatea să creeze experiențe tot mai autentice și mai valoroase pentru consumatori. Crearea experiențelor personalizate ce vin în întâmpinarea consumatorului vor deveni esențiale pentru brandurile care urmăresc obținerea unor rezultate remarcabile, pe termen lung”.

Zenith România, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai puternice agenţii de comunicare din România, având în portofoliu clienți precum: Carrefour, Ficosota, ING Group, L’Oréal, Nestlé, Orkla Foods și Reckitt Benckiser.

ZenithOptimedia este una dintre principalele rețele internaționale de servicii media, ce deține 250 de birouri în 74 de țări. Face parte din Publicis Groupe, al treilea grup de comunicare la nivel global, clasat pe locul doi la nivel internațional în categoria grupurilor de consultanță și media buying.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii