Cautare




, Contributor

Shopping |
|

Tărâmul lui Ro

Printre vitrinele strălucitoare ale marilor branduri găzduite de hotelul J.W.Marriott a răsărit un personaj neaoș românesc, ingenios și mai ales proaspăt: RO.LAND. Cum arată ambasada creativității „made in Ro“ din cadrul galeriilor „The Grand Avenue“?
IMG_9861

Pentru oricine a avut vreodată de făcut un cadou care să vorbească despre România peste hotare și pentru orice gazdă care s-a confruntat cu întrebarea „Unde găsesc în București niște suveniruri sau obiecte de artă locală pe care să le duc acasă?“, deschiderea magazinului RO.LAND este răspunsul la o întreagă serie de dileme, toate începute cu „De ce noi nu…?“.

Mă recunosc vinovată de multe astfel de interogații, formulate în gând ori de câte ori descopeream în shop-uri ale muzeelor din lume sau în galeriile de suveniruri din marile Capitale obiecte ale unor creatori locali care mă făceau să duc intantaneu mâna la portofel. Ceea ce, din nefericire, nu mi se întâmplase niciodată în fața vreunui stand cu suveniruri autohtone.

„De ce noi nu putem depăși etapa șarpelui care iese din cutie și a fluierului din lemn inscripționat Sinaia 2014?“ era căinarea mea retorică de fiecare dată, mai ales când călătoriile dese mă forțau să găsesc cadouri simbolice și reprezentative pentru România pentru omologii străini, fără a avea răgazul de a lua la rând toate atelierele designerilor români care îmi plac.

Sunt convinsă că o „revoltă“ similară i-a animat și pe cei trei creatori ai magazinului RO.LAND să pună la cale un loc dedicat produselor celor mai talentați designeri români, care să asigure o gamă largă de obiecte dezirabile, de la haine și accesorii la vinuri românești și de la cosmetice bio la papioane din lemn lucrate manual.

Cristian Preotu, fondatorul companiei „Le Manoir“ (care distribuie delicatesele Comtesse du Barry) și creatorul „Le Bistrot Français“, fostul jurnalist de lifestyle Ioana Mîțu și respectiv curatorul Muzeului Național de Artă Contemporană al României, Alina Bucur, au lăsat spațiul pe mâna arhitectului Andrei Cebotaru, câștigător al Bienalei naționale de arhitectură, grafica brandului RO.LAND fiind realizată de Leonard Zărnescu, fondator iele design.

Astfel, printre vitrinele inscripționate „Louis Vuitton“, „Valentino“, „Dolce&Gabbana“ sau „Roberto Cavalli“ din cadrul galeriei de lux „The Grand Avenue“, privirea unui turist proaspăt aterizat pe meleaguri românești poate aluneca lesne și firesc spre bijuteriile de autor semnate David Sandu sau Bone Jewellry, spre obiectele imaginate de Silva Artis, Gabriel Geller sau Prototip Studio, creațiile vestimentare 109, Parlor, Adelina Ivan sau Designers for Kids ori către păpușile Abbit+Bear, cosmeticele Atinge Organics și multe alte creații cu semnătură românească.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii