FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

În primul rând, pentru Euroins este vara schimbării, avem o nouă viziune, o nouă strategie, ca atare urmează o vară intensă pentru noi astfel încât în scurt timp veți descoperi un alt Euroins România, o companie care crește pe piloni sănătoși, cu produse noi, o companie cu o mentalitate diferită.

Afacerea în asigurări înseamnă o prezență de 24 din 7 în viața clienților, rolul nostru fiind destul de clar: să eliminăm stresul și frica din viața oamenilor. Nu am luat în calcul vacanța sau relaxarea afacerii, dimpotrivă, credem că acum există o nevoie și mai mare de produse de asigurare care să răspundă la cât mai multe situații imprevizibile, riscante. Perioadele de pauză forțată pentru alte industrii, cauzate de pandemie, pentru noi nu au însemnat decât redefinirea stilului de lucru, îmbunătățirea agilității și flexibilității companiei și adaptarea la nevoile pieței. Inclusiv accelerarea digitalizării și a serviciilor online ale companiei. Obiectivul este ca toți clienșii să vadă în Euroins un asigurator mai puternic, orientat spre digital, cu asigurări inovatoare.

Dar această pandemie a forțat industria și în mod automat Euroins să facă un upgrade, ne-am redefinit stilul de lucru, am îmbrățișat munca de acasă și munca remote. Suntem flexibili, mai ales că unii dintre colegii noștri preferă să lucreze de acasă, iar alții de la birou. Practic, avem soluții pentru toți angajații. În plus, această adaptabilitate Euroins ne-a permis să ne păstrăm echipa intactă, de fapt suntem în situația în care astăzi continuăm să recrutăm personal, să creștem echipa.

Vă spuneam că este vara schimbării pentru Euroins și ne propunem ca prin toate eforturile pe care le facem clienții să vadă în Euroins o companie mai puternică, o companie cu o viziune nouă, o energie nouă, mai puțin RCA, mai multe asigurări generale care aduc un plus valoare în viața clienților. Ca să ajungem aici, în această vară Euroins va trece printr-un proces extins de schimbări organizaționale și de proceduri interne, iar o mare parte din rolul meu la Euroins România este de a face față acestor schimbări.

Am 20 de ani de experiență în această industrie, această industrie a asigurărilor mă pasionează, dar sunt, de asemenea, conștientă că nu este ușor să schimbi o cultură organizațională. Schimbarea este un proces continuu și de durată. Am început această schimbare din interior, din zona de top management, astăzi vorbim cu angajații, ascultăm feedback-ul clienților, discutăm cu brokerii de asigurări. Pentru că suntem dependenți unii de ceilalți. Cred că schimbarea organizațională și strategia de dezvoltare pe care o avem în vedere pentru perioada următoare ne vor ajuta să devenim lideri de piață în mai multe segmente de asigurări, nu doar RCA. Inovația va veni dacă ne asigurăm că avem un mediu de lucru sigur, echilibrat și transparent, care lasă loc dezvoltării.

Totul depinde de implementarea strategiei pe care o avem, strategie care este pusă în aplicare în această vară. Avem trei piloni puternici, trei priorități. Pe primul pilon de dezvoltare, continuăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea serviciilor din zona RCA, un segment în care dorim să aducem valoare adăugată și să distribuim riscurile mai eficient prin prețurile pe care le oferim. Al doilea pilon pe care ne concentrăm sunt asigurările non-RCA, o zonă mult mai creativă, unde putem inova cu ușurință. Vrem să diversificăm produsele pe care le oferim, să facem tranziția de la percepția că suntem un asigurător exclusiv RCA și să oferim un portofoliu de asigurări variat. De exemplu, lansăm „Prima mea asigurare”, o poliță pentru accidente, care se concentrează asupra copiilor noștri și asupra accidentelor care apar pe măsură ce ei cresc. Sunt mamă și siguranța fiicei mele este pe primul loc. Datoria mea principală este să mă asigur că este în siguranță, să iau în considerare riscurile care pot apărea în viitor și să mă asigur că le poate depăși. De aceea, cred cu tărie în importanța unui astfel de pachet de asigurări.

Al treilea pilon pe care ne concentrăm este digitalizarea. Dar pentru noi, digitalizarea nu înseamnă strict doar automatizarea proceselor, o percepem mai mult ca o lume comportamentală, unde clienții cumpără, lucrează, învață, caută, se distrează și chiar călătoresc. De asemenea, credem că expertiza angajaților și sfaturile oferite de consultanții noștri nu pot fi înlocuite de roboți, automatizări, ci vor fi ajutate de aceasta într-o mare măsură.

Certitudini și predictibilitate

Lipsa certitudinilor din timpul pandemiei ne-a obligat să ne reinventăm, să rămânem pe baricade, să fim prezenți la bine și la rău, să fim un partener stabil. În ciuda pandemiei, 2020 și 2021 au fost ani de performanță digitală pentru Euroins. Am reușit să facem rapid tranziția de la o companie care interacționează cu clienții exclusiv offline la dezvoltarea unei aplicații, în care orice dosar de daună se deschide online, scapi de griji din câteva clicuri, am eliminat practic drumurile inutile și am regândit traseul informațiilor în cadrul companiei.

Ce știm sigur este că inovația digitală aduce întotdeauna schimbări și în organizație: persoana foarte amabilă de la ghișeu este înlocuită de o interfață digitală inovatoare care face experiența utilizatorului online foarte lină pentru client. Digitalizarea a devenit un element previzibil în toate sectoarele. În al doilea rând, pandemia le-a arătat românilor care pot fi consecințele neprevăzute. Prin urmare, există un interes din ce în ce mai mare pentru asigurări, dar produsele trebuie adaptate și la nevoile clienților. Produse transparente. Planificăm să ne diversificăm portofoliul de asigurări cu produse noi, inovatoare, atractive și transparente și să nu fim percepuți doar ca lideri în asigurările RCA.

Îngrijorări

Piața asigurărilor este una dinamică, sensibilă la schimbările prin care trec oamenii și societatea. Iar rolul nostru este să ne gândim la cele mai bune oferte de asigurare pentru a răspunde acestor schimbări. Cu toate acestea, sper că nu vom pierde timp, nu va trece încă o vară în care majoritatea românilor vor asocia industria doar cu asigurarea obligatorie RCA și PAID. Trebuie să acționăm acum. Din păcate, mulți români au fost luați prin surprindere de această pandemie. Și vă dau exemplul asigurărilor de călătorie sau de sănătate, oamenii plecați în străinătate sunt și azi stresați de prezența COVID, dar a avea asigurare înseamnă riscuri zero pentru, deoarece toate cheltuielile care pot apărea vor fi problema asigurătorului, există garanția că orice ședere forțată sau prelungită nu va provoca o gaură majoră în bugetul familiei.

Astăzi vedem cât de mari sunt daunele provocate de vreme. Vrem să contribuim la educare, să îi ajutăm pe români să înțeleagă mai bine riscurile la care sunt expuși, dar dorim, de asemenea, să îmbunătățim percepția oamenilor asupra asigurărilor. Am observat că există anumite proiecte pentru creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la riscurile și de promovare a educației financiare, dar cred că există loc și pentru alte proiecte în acest domeniu. Dacă am investi cel puțin la fel de multă energie și timp studierea asigurărilor ca în alegerea destinației de vacanță, evoluția ar fi benefică atât pentru asigurători, cât și pentru clienți.

Pe de altă parte, mă îngrijorează și faptul că nu inovăm suficient în industrie, întrucât digitalizarea nu înseamnă doar procesul electronic, ci și ce se întâmplă în spatele acestuia, datele care sunt strânse și cât de eficient sunt ele folosite. Dacă înainte mai mulți oameni se ocupau doar partea birocratică, de hârtii, acum toate documentele sunt trimise online și există riscul de a încărca date care nu au relevanță. Iar prin e-mail, există riscul major să pierdem latura umană și personalizarea pachetelor de asigurări. De aceea vrem să ne asigurăm că nu ni se întâmplă acest lucru. Afacerea noastră înseamnă să ne asumăm riscuri tot timpul și dorim să fie clar ce oferim și ce nu – printr-o analiză calitativă care poate fi ajutată de automatizare, dar trebuie să fie pregătită în principal de oameni specializați cu experiență în domeniu. Pe scurt, digitalizarea joacă un rol din ce în ce mai important în viața tuturor, iar clienții au nevoie de acces ușor la produsele de asigurare, care trebuie să fie ușor de înțeles, cu termeni clari din care să se înțeleagă ușor valoarea adăugată, câștigul, securitatea oferită de acel produs de asigurare.

Planuri de business

Suntem în plin proces de transformare a companiei, atât la nivel organizațional, cât și în ceea ce privește produsele de asigurare pe care le oferim. Vrem să ne consolidăm poziția de lider pe piața asigurărilor din România, să contribuim la educarea publicului despre importanța asigurărilor, dar și să investim în formarea angajaților noștri, astfel încât aceștia să poată oferi cele mai bune sfaturi, produse personalizate și asigurări ușor de înțeles. Mai mult, vrem să profităm de tot ceea ce tehnologia are astăzi de oferit.

Pandemia Covid-19 ne-a ajutat să demonstrăm românilor că Euroins are capacitatea de a oferi produse personalizate și adaptate la nevoile momentului, iar în perioada următoare vom continua procesul de digitalizare. Vom ajunge în acel moment când vom avea platforme new-age extrem de inovatoare, dar mai întâi trebuie să ne asigurăm că oferim clienților o experiență superioară și personalizată astfel încât fiecare client să aibă încredere deplină în expertiza și sfaturile angajaților și brokerilor noștri.

Vacanță în țară sau străinătate

Am preluat noul rol de director general al Euroins România în martie 2021, după ce am lucrat peste 20 de ani pe piața de asigurări din Slovenia. Bucureștiul este un oraș frumos, pe care îl descopăr în fiecare zi și care continuă să mă surprindă plăcut. Bucureștiul este incredibil pentru mine, întotdeauna descopăr ceva nou, ceva vibrant. Sunt încă în procesul de a descoperi această frumoasă țară. Îmi place drumețiile și intenționez să descopăr munții Carpați. Vreau să ajung în Delta Dunării și sper că voi putea vizita cât mai multe locuri în această vară. Urmează o vară de work & travel, cu drumuri între în România și Slovenia.