Rezultatele celui mai nou studiu Milka arătă că oamenii și-au pierdut simțul tandreței, 64% dintre respondenți considerând că lumea era mai tandră când erau copii. Această lipsă de tandrețe face ca 5 din 10 persoane să se simtă singure, iar 31% să manifeste anxietate. Nevoia de mai multă tandrețe a fost și mai mult evidențiată prin faptul că 45% au adăugat că o lume lipsită de tandrețe le-ar provoca o îngrijorare serioasă pentru generațiile viitoare.
În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.000 de persoane în perioada 12 octombrie – 6 noiembrie 2020. Inițiat de Milka și realizat de OnePoll*, acesta face parte dintr-un studiu pan-european care a inclus 20.000 de participanți din 10 țări diferite, inclusiv Germania, Franța și Rusia, pentru a arăta importanța tandreței pentru umanitate.
Creată în 1901, Milka s-a născut dintr-un gest tandru atunci când inventatorul ei, Phillipe Suchard, a mers să cumpere ciocolată pentru mama lui bolnavă pentru a o face să se simtă mai bine. După o căutare de două ore, a găsit în cele din urmă, dar a ajuns să îl coste o mică avere. A simțit că acest lucru nu era corect și că toată lumea ar trebui să se poată bucura de ciocolată, iar acest gând l-a făcut pe Phillipe să înceapă să își producă propria ciocolată cu promisiunea că aceasta va fi accesibilă tuturor. 120 de ani mai târziu, Milka rămâne o ciocolată cu un gust tandru motivând iubitorii de ciocolată să facă gesturi de iubire în viața de zi cu zi și inspirând oamenii să dea dovadă de mai multă tandrețe, reamintindu-ne ce bine ne simțim făcând acest lucru.
Deși datele au arătat că tandrețea este un comportament care oferă o doză mare de confort pentru mulți, unii dintre noi par să experimenteze o lipsă de tandrețe, ținând cont de faptul că 23% dintre respondenții din România au declarat că nu cred în bunătatea celorlalți și 64% consideră că lumea este un loc mai puțin tandru acum decât atunci când erau copii.
În plus, 62% dintre români cred că ne gândim prea mult la noi înșine pentru a fi tandri față de ceilalți, același procentaj considerând că nu avem suficient timp în viața de zi cu zi pentru a da dovadă de tandrețe. De asemenea, 34% dintre respondenți au spus că nu au fost crescuți în spiritul tandreței.
Nicholas Christakis, Profesor de Științe Sociale și Naturale în cadrul Yale University a comentat cu privire la rezultatele studiului: “Tandrețea captează ceva fundamental în experiența umană, ceva înnăscut, respectiv capacitatea noastră pentru iubire, bunătate și prietenie. Cuprinde mai multe calități profund umane, inclusiv empatie și compasiune prin demonstrarea generozității față de oameni sau pur și simplu ascultarea acestora. Majoritatea oamenilor își dau seama că a da dovadă de tandrețe față de cineva ne poate face viața de fiecare zi mai bună. În măsura în care oamenii din societățile moderne complexe fac eforturi pentru a fi tandri unii față de ceilalți, acționând altruist, studiul arată că acest lucru poate ajuta la conectarea oamenilor și contribuie la beneficii extinse în societate.”
Profesorul Christakis a continuat: “Lipsa interacțiunii față-în-față poate îngreuna acest comportament și, de aceea, este posibil să vedem o lipsă de tandrețe pe rețelele de socializare. Cu toate acestea, este la fel de important să facem un efort în online, poate și mai mult, ținând cont de impactul pe care mediul online îl are asupra vieții noastre.”
Aceste provocări au fost evidente în cadrul studiului, 55% dintre respondenții din România manifestând sau asistând la un comportament mai puțin tandru pe rețelele de socializare.
Și pandemia a influențat rolul tandreței, 66% considerând că lumea a avut parte de un comportament mai puțin tandru de la apariția coronavirusului și 28% fiind de părere că acesta a făcut ca societății să îi pese mai puțin. În pofida acestui fapt, 28% au spus că oamenii se gândesc mai mult la familia lor și la ceilalți în aceste timpuri.
Această lipsă ar putea să nu fie însă atât de acută pe cât se estimase inițial, deoarece tot mai mulți oameni preferă să își arate tandrețea față de ceilalți mai mult decât să o primească ei înșiși. Același grup de persoane a făcut și mici gesturi de tandrețe, în special în cercul social restrâns, 58% recunoscând că sunt cei mai tandri față de copiii lor și 67% în special față de partenerii lor. Cele mai frecvente expresii ale tandreței sunt grija manifestată față de ceilalți, ascultarea și oferirea de încurajări și sfaturi, 48% spunând că ar face asta pentru a-i determina pe ceilalți să se simtă mai bine cu privire la sine și 67% spunând că i-a făcut fericiți.
Deși preferăm să oferim gesturi de tandrețe, ne place când primim dovezi de tandrețe, aproape jumătate dintre respondenți spunând că i-au făcut să se simtă susținuți, respectiv 58% să se simtă apreciați.
Profesorul Christakis a adăugat: “Când arăți bunătate față de necunoscuți care îți sunt concetățeni, în special când este ceva neașteptat sau surprinzător și inspirat dintr-un sentiment autentic de empatie, acest lucru ajută la crearea unor cascade de virtuți. Oamenii își doresc să primească dar – chiar și mai mult – oamenii își doresc să ofere tandrețe, deoarece își dau seama că lumea poate fi mai bună cu cât ei sunt mai tandri față de alții, nu doar față de familie, ci și față de concetățeni.”
Tandrețea este un comportament pe care dorim să îl vedem mai mult, 70% atribuind tandrețea unei societăți mai fericite și 65% spunând că ar însemna o mai bună sănătate mintală pentru toți. Deși datele arată că asistăm, în medie, la patru gesturi tandre pe săptămână, se pare că există spațiu de mai bine și, prin simpla manifestare a unui nivel mai ridicat de grijă, onestitate și iertare, ar crește convingerea noastră că umanitatea poate fi mai tandră, conform respondenților.
Godert van den Heuvel, Global Director Milka a adăugat: “Milka crede că, în viață, la fel ca în ciocolată, tandru înseamnă mai gustos. Fiind ciocolata cu un gust tandru, dorim să inspirăm mai multe gesturi de tandrețe în lume. De aceea, am lansat anul acesta cu mare bucurie campania ‘Tender Tastes Better’ (Tandrețea are gust mai bun). În cadrul acestei campanii, lansăm o ciocolată în ediție limitată. ‘Tender Words’, invitând oamenii să își creeze propriile mesaje tandre, atât în viața reală, cât și în online. Studiul nostru arată că tandrețea joacă un rol foarte important în societate, cu atât mai mult ținând cont de anul pe care l-am avut și că doar un mic gest pe zi poate face o diferență enormă. Fiți alături de noi ca, împreună, să facem 2021 cel mai tandru an de până acum!”
Alexandra Busuioc, Brand Manager Tablets SCE, Mondelez International: „Sperăm ca prin această campanie să atragem atenția asupra importanței tandreței și astfel să reușim să transformăm fiecare mic gest într-unul de tandrețe față de cei dragi, față de colegi, vecini și de comunitatea noastră online. Milka își dorește să inspire consumatorii să-și exteriorizeze tandrețea în fiecare zi. Iubitorii de ciocolată sunt invitați să acceseze website-ul www.tandrete.milka.ro unde pot câștiga o mulțime de premii sau pot trimite un mesaj tandru cuiva drag, astfel exprimându-și latura tandră.”
Urmăriți @milka.românia și #cuvintetandre pentru a afla mai multe despre cum Milka face ca tandrețea să aibă un gust mai bun.
#cuvintetandre #milkaromania #provocaritandre