Cautare




, Staff

Plasamente |
|

Takata, japonezii care au trei fabrici în România, a depus documentele pentru faliment. Preluată de o companie americană

Takata Corp, producătorul care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto, a depus documentele pentru faliment în Statele Unite şi Japonia, informează Reuters. Compania originară din Japonia a anunţat că va fi preluată pentru 1,6 miliarde de dolari de compania americană Key Safety Systems (KSS).
auto

În România, japonezii au trei fabrici: două fabrici la Arad (una pentru volane şi alta pentru centuri de siguranţă) şi una la Sibiu (saci pentru airbaguri).

În ceea ce este cel mai mare faliment al unei companii americane, Takata se confruntă cu datorii şi cheltuieli în valoare de zeci de miliarde de dolari, din cauza proceselor deschise şi a rechemărilor de produse în service în ultimii zece ani. Datoriile totale ale Takata ajung la 15 miliarde de dolari, potrivit estimărilor realizate de Tokyo Shoko Research.

TK Holdings, operaţiunile din Statele Unite, au depus actele pentru faliment, duminică, în Delaware, din cauza datoriilor cuprinse între 10 şi 50 de miliarde de dolari, iar compania din Japonia a depus actele, luni, în Tokyo. Depunerea actelor pentru faliment i-a permis companiei americane KSS, o firmă de componente cu sediul în Michigan, deţinută de Ningbo Joyson Electronic Corp (China), să intervină financiar şi să preia operaţiunile viabile ale producătorului nipon.

Operaţiunile rămase vor fi reorganizate, pentru a continua să înlocuiască toate componentele defecte ale airbagurilor. Compania americană va păstra cei 60.000 de angajaţi, din 23 de ţări, şi fabricile din Japonia.

Companiile se aşteaptă să finalizeze acordurile pentru vânzare în următoarele săptămâni şi cele două procese de faliment în primul trimestru din 2018.

Takata a devenit al doilea producător mondial de produse de siguranţă pentru industria auto. Compania produce, printre altele, o treime din centurile de siguranţă folosite de vehiculele vândute la nivel global, dar airbagurile fabricate de companie au fost implicate în mai multe accidente, dovedindu-se că au dus la 17 morţi.

Autorităţile de transport de la nivel global au cerut rechemarea în serviceuri a aproape 100 de milioane de pompe pentru airbaguri ale Takata. Costurile procesului de rechemare ar ajunge la 10 miliarde de dolari, susţin sursele din industrie citate de Reuters. Problema este că unul dintre compuși, compusul nitrat de amoniu, folosit în fabricarea airbagurilor devine volatil cu trecerea timpului, iar în cazul în care este expus la căldură cauzează explozia dispozitivului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii