Cautare




, Staff

IT |
|

În T2, autorii de mesaje spam au profitat de WannaCry pentru a promova servicii frauduloase de protecție, iar cantitatea de mesaje spam a crescut cu 57%

În trimestrul al doilea din 2017, infractorii cibernetici care distribuie mesaje spam au profitat de temerile utilizatorilor create de valulul de atacuri WannaCryd din luna mai.
atac cibernetic

În trimestrul al doilea din 2017, infractorii cibernetici care distribuie mesaje spam au profitat de temerile utilizatorilor create de valulul de atacuri WannaCryd din luna mai. Știind că multe persoane au dispozitivele infectate cu acest ransomware și sunt în căutarea unor modalități de a-și recupera datele criptate, infractorii au trimis e-mail-uri spam și de phishing, oferindu-le utilizatorilor diferite servicii, conform raportului “Activitățile de spam și phishing în T2 2017” al Kaspersky Lab.

Atacul ransomware WannaCry a afectat peste 200.000 de computere din toată lumea, creând panică, iar autorii de mesaje spam au profitat de ocazie. Cercetătorii au detectat numeroase mesaje care oferă servicii precum protecția împotriva atacurilor WannaCry, recuperarea datelor și workshop-uri educaționale și cursuri pentru utilizatori. Mai mult, autorii de mesaje spam au implementat cu succes o metodă tradițională de oferte frauduloase pentru instalarea de actualizări de software pe computerele afectate. Link-urile redirecționau însă utilizatorii spre paginii phishing, unde datele personale ale victimelor ar fi fost furate.

Una dintre principalele tendințe din ultimele trei luni este aceea privind numărul de e-mail-uri trimise în masă, către companii. Conform cercetării Kaspersky Lab, acestea sunt în creștere de la începutul anului. Autorii de mesaje spam au început să folosească elemente de identificare ale serviciilor de mail corporate, inclusiv semnături reale, logo-uri și chiar informații bancare, pentru autenticitate. De asemenea, au trimis în arhivele anexate e-mail-urilor exploit-uri menite să fure parole FTP, de e-mail și de la alte servicii. Cele mai multe atacuri asupra sectorului corporate au obiective financiare.

În plus, în al doilea trimestru al anului, cercetătorii au detectat o creștere a numărului de e-mail-uri trimise în masă, care conțin troieni, în numele unor servicii internaționale de livrare. Autorii de mesaje spam au trimis rapoarte de transport cu informații despre livrări de colete inexistente. Pentru a infecta computerele sau a fura date de autentificare, infractorii au răspândit link-uri de download cu malware, inclusiv troianul bancar Emotet, care a fost detectat pentru prima dată în 2014. Per total, volumul e-mail-urilor malware, trimise în masă, a crescut cu 17%, conform noului raport Kaspersky Lab.

“Pe parcursul celui de-al doilea trimestru din an, am văzut că principalele tendințe privind atacurile spam și phishing au continuat să se intensifice. Folosirea WannaCry în e-mail-uril trimise în masă dovedește că infractorii cibernetici au început să se concentreze mai mult asupra sectorului B2B, pe care îl consideră profitabil. Ne așteptăm ca această tendință să se accentueze, iar numărul totul de atacuri asupra companiilor, precum și varietatea lor, să crească”,spune Darya Gudkova, Spam Analyst Expert la Kaspersky Lab.

De asemenea, în T2, cantitatea medie de mesaje spam a crescut cu până la aproape 57%. Vietnam a devenit principala sursă de spam, luând locul SUA și China. În top 10 țări sursă de spam se mai află Rusia, Brazilia, Franța, Iran și Olanda.

Țara cea mai vizată de mail-uri spam a fost Germania. Liderul perioadei anterioare fusese China, acum pe locul al doilea, urmată de Marea Britanie, Japonia și Rusia. Alte ținte populare au fost Brazilia, Italia, Vietnam, Franța și SUA.

Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securității cibernetice, înființată acum 20 de ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii