Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Szabolcs Nemeș, Partner and Managing Director Roland Berger România: “Cred că în perioada următoare companiile vor fi nevoite să fie și mai agile și mai atente la managementul lichidității”

Ultimele șase luni au reprezentat o perioadă cu multe incertitudini, însă compania de consultanță Roland Berger este obișnuită cu astfel de situații.
 aboneaza-te
Szabolcs Nemes

“Consultanța și proiectele de consultanță prin definiție adresează situații pentru care nu există neapărat soluții foarte clare, foarte ușor la îndemână”, spune Szabolcs Nemeș, menționând totodată că singurul element de noutate a fost reprezentat de pericolul legat de sănătate.

Deși a fost un element cu care nu au mai avut de a face până acum, pașii pe care i-au urmat au fost clar conturați de la bun început.

“În primul rând ne-am asigurat că echipa este cât de se poate de în siguranță. Asta însemnând că de la bun început, încă de dinaintea instaurării perioadei de urgență, noi am trecut la un mod de lucru de la distanță”, continuă acesta, precizând că la nivelul Roland Berger erau oricum obișnuiți să lucreze din diferite locații și aveau toate instrumentele necesare pentru a muta activitatea la domiciliu.

Însă, pe partea externă, s-au gândit încă din primele zile cum să își sprijine clienții, atât pe plan locat, cât și pe plan internațional. Astfel, au dezvoltat diferite studii, au încercat să vină cu idei pentru tot felul de scenarii, strategii, dar și modalități prin care se pot pregăti mai bine și se pot pune într-o poziție mai bună ca să depășească perioada de criză. Potrivit acestuia, companiile s-au concentrat pe măsuri care adresau partea de venituri.

“În zona aceasta se remarcă măsuri ce țin de stoparea angajărilor noi, renegocieri de prețuri de contracte cu diverși furnizori, reducerea diferitelor tipuri de costuri. Dar, în general luăm măsuri structurale, măsuri care sunt mai la îndemâna oricărei companii”, a mai precizat Szabolcs Nemeș, Partner and Managing Director Roland Berger România.

Pe de altă parte, acesta consideră că, pentru companii, este necesară definirea unor scenarii cu privire la posibila evoluție viitoare a veniturilor. “Și în funcție de acest volum de activitate trebuie gândit modelul operațional din spate și trebuie gândită o eventuală redimensionare a activității, în așa fel încât trecerea peste perioada respectivă să se facă într-un mod cât mai lin”, mai punctează el.

Dar, față de criza anterioară, de data aceasta schimbările vor fi mai semnificative și cu un impact mai puternic în ceea ce privește modele de afaceri.

“Cred că în perioada următoare vor fi nevoite să fie și mai agile și mai atente la managementul lichidității”, a conchis Szabolcs Nemeș.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii