FacebookTwitterLinkedIn

Cele mai bine reprezentate categorii economice în lista brandurilor validate Superbrands în România sunt : segmentul media, industria auto, servicii financiare, tehnologii, telecom şi  FMCG (electronice și electrocasnice, îngrijire personală, farmacii, băuturi). Categoriile economice care nu se regăsesc în lista de branduri cu statut de Superbrand sunt industria de petrol și gaze, marile centre comerciale şi retailul pentru copii. Pe lângă acestea, mai lipsesc din studiu branduri de nişă, care au fost eliminate din prima fază a selecţiei.  Criteriile primei selecţii sunt încrederea, calitatea şi diferenţierea pe piaţă.  Doar 20 % din totalul de branduri din lista iniţială ajung în lista finală a Superbrands.

Pentru prima oară în cei şase ani de când e realizat studiul în România, s-a conturat şi un profil cultural al consumatorului român, care s-a dovedit conservator, dar, în acelaşi timp, cu tendinţe de autodepăşire şi în căutare de modele aspiraţionale.

Reprezentarea mărcilor româneşti a crescut în ultimii ani (la 25% din total), iar ele s-au dovedit mai ales apreciate tocmai pentru faptul că sunt româneşti (capital de bunăvoinţă), după cum obervă reprezentanţii IPSOS, care a colaborat cu Superbrands pentru cercetarea de piață .Grupul brandurilor  românești apreciate ca fiind Superbrands sunt: Antena 1, PRO TV, BCR, Banca Transilvania, Catena, Borsec, Napolact, Timişoreana, Plafar, Ursus, Scandia Sibiu,  eMag, Dedeman, Bunica, Radio Zu.

Superbrands este singurul studiu de acest tip care compară în acelaşi timp mărci româneşti şi nume străine, în funcţie de aceleaşi criterii.

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obținută în baza metodologiei internaționale, care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 25 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, selectează brandurile după criterii calitative. În urma acestei selecții,  578 de branduri calificate au fost  incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul  IPSOS, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban.

Lista completă a mărcior desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand în România, în 2013 va fi prezentată  în această iarnă în cartea Superbrands pentru România, ediția a 6-a.

Citeşte aici un interviu pe care Stephen P. Smith, preşedintele Superbrands, l-a acordat pentru Forbes România