Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Summit Forbes Brands for Kids 2019 | LIVE TEXT

Summit-ul Forbes Brands For Kids dezbate teme legate de branding și subiecte de actualitate ce țin de alimentație, îngrijire, sănătate și, nu în ultimul rând, stil de viață.
78-80 jucarii Duplo_Kids_10863_My_First_Animal_Brick_Box_09

Pe aceeași scenă au urcat pentru discuții reprezentanți de brand, consumatori, dar și autorități din sectorul medical, educație și psihologie.

„Primele 1000 de zile sunt o perioadă critică pentru dezvoltarea fizică și socială a copilului. Starea de bine a mamei este direct proporționată cu sănătatea și ritmul de creștere al copilului. Stilul de viață din această perioadă impactează creșterea și dezvoltarea cipilului”, declară Prof. Dr. Doina Pleșca, în cadrul Summit-ului Forbes Brands for Kids.

„Primele 5 luni sunt cele pe care noi medicii și familia trebuie să susținem mămica să își alimenteze copilul la sân. Trebuie să avem o mare grijă asupra parametrilor de dezvoltare (…) Creșterea rapidă de greutate în primii doi ani de zile este din cauza faptului că micuții noștri nu fac activitate. Proteinele din primii ani de viață nu trebuie să lipsească, dar nu nici să se exagereze”, adaugă Doina Pleșca

„Alimentația la sân a copilului pentru un timp mai îndelungat este aur pentru copil” – Prof. Dr. Doina Pleșca

„Notorietatea și distribuția sunt cele mai importante pentru brand în primii cinci ani. (…)  A crescut foarte mult dorința de varietate. Este un criteriu de care oamenii țin tot mai mult seama datorită influenței din zona de social media, existând mai mulți stimuli decât existau acum mai mulți ani”, declară Dan Petre, Partner D&D Research.

Zona de sănătate (…) Pentru foarte mulți părinți implicarea în sănătatea este mult mai importantă decât cu alți ani în urmă, iar brandurile sunt niște instrumente pe care părinții le folosesc pentru a avea mai mult succes în proiectul numit „Copil”, adaugă Dan Petre.

Sesiunea I – VIZIUNE ȘI MISIUNE – Trendul Brandurilor FOOD în 2019

Care este rolul brandurilor în educarea consumatorilor?

Alina Donici – Managing Partner Artesana International

Rolul principal al brandurilor este de informare și educare a părinților. Acest lucru am făcut noi în privința laptelui de capră.  (..) Cred că rolul este acela de informare și educare. Este un drum anevoios, dar merită, fiindcă rezultatul este pe măsură. Preferințele s-au schimbat foarte mult. Părinții astăzi sunt foarte atenți la detalii, citesc eticheta, suntem pe un trend bun. Părinții investesc în copii, se gândesc f mult la sănătatesa lor, iar asta ne bucură. Rolul brandului trebuie să fie focusat pe calitatea produsului.  Artesana înseamnă calitate și mai puțin prețul cel mai mic (…) bolile și alergiile sunt o problemă reală.

Sfat: Să ne întoarcem cât mai aproape de pământ. La produse simple, fără prea multă industrie. Parinții ar trebui să se educe întâi pe ei, iar apoi copiii.

Urania Cremene – Expert în parenting – All about Parenting

Ce facem atunci când luăm copilul la cumpărături și face o criză?

Proiecția părinților în copii precum „copilul meu trebuie să fie cel mai bun, să aibă cele mai mari note, să….”  Dacă nu ne înțelegem rolul – că nu este acela de a ne ține copilul departe de orice eșec – atunci știm ce e de făcut în supermarket. Dacă eu consider atunci că jucăria/ciocolata aceea trebuie să rămână pe raft, jucăria/ciocolata rămâne în magazin.

Cei mai mulți oameni au nevoie de această contectare (îmbrățișare). Important este să îți cunoști copilul și să-l liniștești. Rețeta succesului este consistența și fermitatea. Copiii nu pot gândi în avans. Mintea adultului zboară între viitor și trecut, dar copiii nu sunt așa. La ei există prezentul și atât.

Obiceiuri alimentare nesănătoase

Obiceiurile alimentare nesănătoase înseamnă, de exemplu, clasica mâncare pe care o primesc copiii: cartofii prajiți și șnițelul. Pizza și spaghetele sunt alte obiceiuri greșite. Alimentația greșită începe cu dulce în loc să înceapă cu legume. Obiceiurile alimentare nesănătoase sunt din cauza noastră, pentru că noi nu întrerupem aceste pattern-uri.

„Nu vreau să mănânc ce mi-ai dat!” Cum rezolvam nu-(ul) la masa?

Există două categorii de părinți. Cei foarte permisivi și cei autoritari. Calea este să gândești pentru copil un plan alimentar sănătos . Poți să faci din când în când acei cartofi prăjiți sau șnițelul, dar trebuie să incluzi și celelalte alimente. Mâncarea nu se mănâncă pentru gust, pentru că d-asta am ajuns la această maladie (obezitate). Hrana este pentru corpul nostru, dacă mâncăm pentru placere vom refuza toate celelalte alimente. O zi pe saptamana ar trebui să ne jucam de-a introducerea unui aliment pe care nimeni nu l-a mancat pana acum.

Dr. Andreea Roxana Manda – Medic pediatru Regina Maria, coordonator al Centrului de dificultăți alimentare la copii

Cât de importantă este alimentația sănătoasă încă din primii ani de viață?

Există acele 1000 de zile. Dacă facem treaba bine, riscul de boală este diminuat, iar bagajul genetic este influențat de factorii de mediu. Noi putem modela predispoziția genetică dacă mâncăm sănătos. Alimentația după naștere și în primii doi ani este foarte importantă. Deci noi putem programa prin asta un copil, să fie mai sănătos sau nu în viața de adult. Avem în Europa îngrijorări privind energia pe care o oferim, nutrienți, fier, iod, vitamina D – toate aceste deficite.

Recomandările se schimbă foarte des în ultima vreme. Recomandările privind introducerea alimentelor complementare, cele privind riscurile pentru alergii, iar acestea poate nu sunt la îndemână pentru toate mămicile.

Tulburări de alimentație

Pot apărea la orice vârstă. Acum 10 ani n-as fi zic ca un sugar poate refuza sa suga la san. Suntem bombardati de aceste informatii pentru ca unele mamici au niste tinte de atins (trebuie sa ia in greutate, sa manance atatia mililitri). Rolul nostru in alimentatie este sa l ascultam. Exista parintele indulgent si autoritar, N as alege niciunul. As alege parintele care asculta si actioneaza in consecinta. Eu, ca mama, trebuie sa recunosc semnle de foame si semnele de „m am saturat”. Trebuie sa introducem un mecanism intern care sa arate daca copilul s-a saturat. Uitați-vă întotdeauna la ce vă transmite copilul.

Rolul nostru ca părinți este să ne informăm suficient pentru a oferi alimentele sănătoase,  să organizam mesele și programul copiilor.

Irina Mohora – Prezentatoare TV și Președinta Asociației Zâmbetul Îngerilor

Criteriile pe care le ai in vedere atunci cand cumperi produse pt alimentatia copilului

Cred foarte mult că obiceiul alimentar este deprins din familie. Daca mama gatește acasă foarte des șnițel și cartofi prăjiși, atunci copilul va cere asta și va refuza celelalte alimente. Mai cred foarte mult în perseverență. Mi-am propus de când eram însărcinată – „fară televizor”. Și am reușit! (chiar si acum, dupa 3 ani) Este foarte complicat sa-i dai copilului să mănânce, de exemplu, spanac, iar tu să mananci altceva.

Am introdus în meniul nostru de acasă felurile lui de mancare pe care le place și am scos ce nu-i plăcea. Avem și noi la câteva săptămâni „seara de pizza”.

Suntem în top 10 la risipa alimentară. Dacă am cumpăra mai cumpătat, dacă ne-am gândi să gătim și alte mâncăruri (…). Am acest program de alimentație sănătoasă și risipă alimentară. Nu trebuie să cumpărăm atât de multe. Faceți un exercițiu: atunci când cumărați foarte multe alimente, iar apoi le aruncați la gunoi. Aruncați și banii pe care i-ați dat pe acele produse.

Sesiunea a II-a – ÎNCREDERE – secretul brandurilor de îngrijire în 2019

Gabriela Dinu – Specialist Marketing Baby & Oral Care Catena

Recomandările din partea medicilor, din partea prietenilor. Aceștia ar fi factorii care influențează cumpărarea. Părinții sunt din ce în ce mai preocupați de produsele pe care le cumpără pentru copil. Piața este foarte diversă și în continuă creștere.

Online sau retail

Avantajul retaile este că părinții se pot bucura de experiența specialiștilor din farmacii, în cazul nostru. Strategiile constau în servicii și oferte cât mai apropiate de pacienți. Ofertele variate de produse și comunicarea directă cu pacientul.

Sfat: Părintele trebuie să fie un prieten al copilului. Noi trebuie să avem încredere în noi pe care să o transmitem mai departe copiilor.

Dr. Valeria Herdea – Medic primar de medicină familie și instructor formator

Alegerea părintelui este croită de informația pe care o are. Vei alege în funcție de informațiile pe care le ai și de posibilități. Trebuie sa ai accesibilitate să alegi în functie de informațiile pe care le-ai primit. Bebelusii au cam 70% din organismul lor apă. Informația a început să fie luată cât mai echilibrat. Undeva la mijloc se află medicul de familie sau asistenta. În afară de această deficiență a personalului medical avem și altă problemă. Mămicile își iau informațiile din mediul online, din print sau de la prieteni/familie.

Cât de multă încredere putem avea în online?

Pentru mine specialist este o mamă care a crescut mai mulți copii, care este informată din surse medicale. Cel mai important lucru pentru copil este habitatul. Să-i pregătiți dinainte camera. Vine copilul acasă și este esențial să-l speli, să-l hrănești, să-l scoți afară. Informarea corectă o să vă apere de necazuri. Experiența mămicilor care au mai mulți copii vă vor oferi sfaturi bune. (…) Mergeți pe produse hipoalergenice și nu uitați că dacă aveți în familie acestea se pot transmite genetic.

Cel mai important brand din viața noastră sunt copiii noștri.

Anca Serea – prezentatoare TV și owner „Mămică voioasă”

Cât de greu este să alegi produce de îngrijire petru 6 copii?

Specislistul este cea mai bună sursă de informare. Eu am dobândit un soi de lejeritate, de liniște, pe care încerc să o transmit și copiilor mei. Cât despre alegerile oe care le-am făcut am încercat să aleg produse care mi-au câștigat încrederea și am rămas fidelă.

Evoluția ne împinge să alegem produse cât mai aproape de natură. Cu ultimul bebeluș ne-am confruntat în primele săptămâni cu o dermatită de contact. Am fost la farmacie și am luat o cremă pe care am folosit-o și la ceilalți copii. Și a funcționat foarte bine. Întotdeauna mai dau un „search” pentru a vedea părerile și altor mămici, dar întotdeauna apelez la doctorul de familie.

Trebuie să existe o iubire înfinită, să învatam, să-i ascultăm și respectăm pe copii.

Sesiunea a III-a – FAMILIA și ABC-ul micului consumator

Dr. Adina Trandafir – Genetician, consilier Metabolic Balance și specialist nutrigenomică

(…) Remarca celor din SUA unde departamentul de cardiologie, care are peste 1000 de paturi, începe cu o sală de sport. Acolo pacienții și medicii fac sport. Este uimitor cum încearcă să se implementeze medicina stilului de viață.

O altă abordare este în Israel, unde facultățile, în primele săptămâni, îi învață pe studenți despre importanța stilului de viață.

(…) Părinții consideră foarte utile aceste ședințe, dar premanent primim întrebarea „după ce terminăm dieta…poate să mănânce?”. Aceștia trebuie să înțeleagă că trebuie să fie un stil de viață.

În absența patologiilor ne este foarte util un test de ADN. Acesta ne ajută să știm cum reacționează corpul nostru la anumite medicamente/substanțe și multe altele (…).

Olivia Petre – Leadership Consultant Talent Development Solution

Cine ia decizia în privința unui stil de viață?

Avem în România niște studii elocvente în acest sens. În general, România este considerată o societate conservatoare, iar asta se simte în stilul de viață. (…) Statutul de putere, care ne influențează relația cu copilul. Acest statut este negociat în cadrul fiecărui „trib”. Tendința este de a acorda mai multă putere decizională copilului. 3 din 4 parinti declară că țin cont de parerea copiilor în decizia de cumpărare. Aceasta tendinta crește în cadrul familiilor în care ambii parinți lucrează full-time, în familiile monoparentale.

(…) Aproape 90% dintre copii cer părinților să le cumpere brnaduri specifice pe care le-au vazut la TV, iar 70% dintre părinți îi și ascultă.

„Cel mai bun produs pe care-l putem oferi copilului este timpul și atenția noastră”, a declarat Olivia Petre în cadrul Summit-ului Forbes Brands for Kids. 

Gabriela Maalouf – Psiholog, specialist programare neurolingvistică

Am să pornesc de la afirmația despre micuții până în 8 ani care nu fac distincția dintre realitate și ceea ce se întâmplă în reclame. Mai toți dintre noi facem asta, iar în creierul nostru se petrece ceva  și vom cumăra. Noi suntem responsabili să le arătăm în fiecare zi ce este sănătos.

  1. Felul în care reușim să stabilim limitele
  2. Autonomia copilului
  3. Rutina transformată în ritual

 

Dacă respectăm aceste 3 valori avem toate șansele de a merge către un stil de viață sănătos. Știința creierului este foarte avansată și știm că cea mai importantă calitate a acestuia este neoplasticitatea.

Provocările vin din partea societății, a comunităților. Copiii ies în lume și văd că ceilalți fac diferit. Eu le spun copiilor „Cum ar fi să faceți parte din grupul acela micuț care nu face X lucru”, iar aceștia se regăsesc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii