Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Studiul Zenith: Publicitatea în mediul digital a crescut cu 12% în 2014 față de anul precedent

Startul dat în 2014, după cinci ani de criză, când piața de publicitate a înregistrat o creștere de 3,6%, continuă cu o evoluție pozitivă și în următorii ani, consideră raportul Zenith România Advertising Expenditure Forecast.
publicitate_digitala.jpg

Potrivit ultimului raport Zenith România Advertising Expenditure Forecast, investițiile în publicitate vor înregistra o creștere de 1,9% în 2015, ajungând ca până la sfârșitul anului să cumuleze 403,9 milioane dolari.

Mobile-ul este de departe sectorul cu cea mai spectaculoasă creștere, iar predicția noastră este că acesta va deveni din ce în ce mai vizibil în consumul de publicitate între 2014 și 2017, determinat de răspândirea dispozitivelor mobile și a inovațiilor tehnologice cu beneficii pentru publicitate.

Cu toate acestea, cota mobile-ului din consumul de publicitate rămâne mult în urma cotei acestuia din consumul de media. Publicitatea pe mobile va atinge o cota de 1% din tot consumul de publicitate din România în 2015 și de 7% din investițiile în digital. Acest lucru se datorează parțial faptului că o mare parte din publicitatea convențională din display nu funcționează corespunzător pe mobile.

În comparație cu display-ul de tip desktop, banner-ele din mobile necesită mai mult spațiu pe ecran și sunt considerate mult mai intruzive.

Există, însă, o zonă în care display-ul digital s-a dovedit a fi de succes în mobile, și aceasta este social media. Facebook și Twitter și-au restructurat rapid diversele operațiuni pentru consumul de mobile și publicitate. Social media furnizează un exemplu bun pentru ceea ce înseamnă adaptarea în mobile.

Pe ansamblu, mediul digital, înregistrează cea mai spectaculoasă și susținută creștere anuală (+12% în 2014 vs. 2013) și se preconizează o evoluție constantă de 10% în următorii doi ani.

Display-ul deține în continuare cea mai mare parte din investițiile în mediul digital (84%), totuși search-ul câștigă teren, având creșteri importante: +19% (2014 vs 2013) și +24% (2015 vs 2014).

Televiziunea rămâne, totuși, mediul cu cea mai mare pondere în investițiile publicitare din România (63,5%), lucru care se va menține și în următorii ani. Urmează digital-ul cu o cotă de piață de 13,6% (care și-a câștigat din 2013 poziția secunda în top) și outdoor-ul cu 10,7%.

Presa scrisă cumulează 6% din totalul investițiilor în publicitate, radioul o urmează îndeaproape cu 5,8%, iar publicitatea în cinema deține o mică parte (0.4%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii