Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Studiul „Media Fact Book 2015”: piața de media în 2014 a crescut cu 2,6% față de anul precedent

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, a lansat cea de-a XIX-a ediție a „Media Fact Book”, o radiografie obiectivă și completă a industriei de media din România.
publicitate_digitala.jpg

Conform „Media Fact Book 2015”, piața locală de media a înregistrat în 2014 o creștere de 2,6% față de 2013, până la valoarea totală de 313 milioane euro net.

În 2015, cheltuielile de publicitate sunt estimate să ajungă la o valoare de 322 milioane euro net, reprezentând o nouă creștere de aproximativ 3%.

„În 2014, piața de media a început din nou să crească, după câţiva ani de scădere, urmați de o perioadă de stagnare. Acest trend se va menține și în 2015, principalul motor fiind creșterea economică ce începe să se simtă și la nivelul consumului”, a declarat Alexandra Olteanu (foto), Managing Director, Initiative Media.Alexandra_Olteanu.JPG

În 2014, singurele medii care au înregistrat creșteri ale volumelor derulate au fost televiziunea și internetul, acestea înregistrând valori de 198 milioane euro, respectiv 51 milioane euro.

Piața radio (18 milioane euro) și cea outdoor (28 milioane euro) s-au menținut la valori constante, în timp ce valoarea presei scrise din România a pierdut 10% din volum, ajungând la 17 milioane euro.

„Ne bucurăm că simțim un reviriment al acestei piețe mult încercate în ultimii ani: atât în contextul crizei economice din perioada 2009 – 2012, cât și al presiunilor legislative din anul 2013. Deși procentele par mici în comparație cu anii de boom, aceasta este o creștere sănătoasă, în același ritm cu indicatorii economici de consum care o determină”, a adăugat Alexandra Olteanu.

Pentru 2015, estimarea „Media Fact Book” privind valoarea volumelor de media din TV este de 205 milioane de euro, în creștere cu 3,5% față de 2014.

De asemenea, internetul își continuă creșterea susținută (+10%), în vreme ce radio-ul și OOH-ul sunt medii stabile, fără evoluții notabile. La capitolul scăderi, presa va pierde 10% din volume.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii