Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Studiu Unlock: companiile își îndreaptă atenția, din nou, către imobilele de birouri din oraș

În momentul în care aleg să își relocheze activitatea într-o clădire de birouri, companiile își îndreaptă atenția, din nou, către oraș, potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltării imobiliare, realizat de compania de cercetare de piață Unlock Research Market pentru AFI Europe România.
AFI Tech Park_2

Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului trecut a arătat că o clădire de birouri nu reprezintă doar o locație, ci este un simbol al forței și al caracterului unei companii, mai susțin realizatorii studiului: „Reprezintă imaginea și valorile companiei atât în rândul angajaților, cât și în rândul clienților externi.

Astfel, atunci când aleg un loc pentru a-și reloca afacerea, directorii executivi analizează caracteristicile clădirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci și ținând seama de nevoile și valorile companiei și ale angajaților săi.

Potrivit studiului, cele mai importante tendințe care influențează decizia relocării într-o clădire de birouri sunt următoarele:

  1. Viitorul este urban. Noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orașului, devin relevante, în timp ce platformele situate la distanță de inima orașului încep să își piardă din strălucire. Motivul se datorează faptului că angajații petrec mai puțin timp în trafic.
  2. Încorporarea amenajării peisagistice în „clădire”, ceea ce presupune că fiecare clădire de birouri ar trebui să beneficieze de spații verzi, unde oamenii pot evada și lua o pauză de la termene limită și tehnologie.
  3. Locațiile accesibile din punctul de vedere al localizării, situate în zone cât mai îndepărtate de aglomerație și blocajele din trafic și mai aproape de zonele unde locuiesc angajații.

În ceea ce privește procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii când vine vorba despre relocarea într-o clădire nouă:

  1. Cultura VIP corporativă – companii multinaționale cu valori corporative puternice, principii și proceduri bine definite. În mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mică, foarte convențional.
  2. Cultura organizațională promovată de CEO reprezintă afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de către persoane care au lucrat anterior în mediul corporativ. CEO-ul încearcă, de regulă, să reproducă mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania câștigă credibilitate și prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, în funcție de dorința CEO-ului.
  3. Cultura antreprenorială pot fi atât companii mari, recunoscute, înființate la nivel local, cât și companii care fac parte din mediul de afaceri internațional, dar cu tradiție. Antreprenorii sunt de obicei deschiși și au o atitudine flexibilă față de business și procedurile corporative. În acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil și orientat către evoluție și noi proiecte de pionierat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii