FacebookTwitterLinkedIn

Un studiu global realizat de Javelin Strategy & Research și SAS,  lansat cu ocazia Săptămânii Internaționale de Conștientizare a Fraudei, arată că această schimbare a alimentat creșterea fraudelor cu miliarde de dolari la nivel mondial. Astfel, frauda digitală crește în frecvență și devine mai sofisticată.

„Din perspectiva monitorizării tranzacțiilor online, anul 2020 a fost cu totul atipic. Încercările de fraudă au crescut cu aproape 35%, ceea ce ne arată că infractorii sunt mai activi în încercările de fraudare a canalelor digitale. Instituțiile financiare sunt nevoite, așadar, să-și redefinească modul în care se protejează pe ele însele, dar și pe clienți, de riscurile asociate acestor schimbări, respectiv să adopte cât mai rapid tehnologiile antifraudă disponibile”, a declarat Ștefan Baciu, Country Manager SAS Romania & Moldova.

Deși tehnologiile de plată predominante variază în funcție de regiune, infractorii se coordonează și împărtășesc informații mai deschis decât instituțiile financiare, mai arată studiul.

Frauda transfrontalieră este din ce în ce mai frecventă.

Social engineering, phishing și furtul de identitate, alături de amploarea metodelor digitale de plată, le oferă infractorilor un avantaj. Companiile ar trebui să fie conștiente de faptul că noile mecanisme de plată sunt în special vizate de aceste atacuri din cauza controalelor ineficiente de risc la care sunt supuse inițial.

Instituțiile de servicii financiare au nevoie de tehnologii multilayer și de capacități analitice pentru a identifica amenințările suprapuse în timp real, a mai concluzionat studiul.

Raportul Escaladarea fraudei digitale: impactul coronavirusului asupra provocărilor globale de fraudă, se bazează pe interviuri independente cu directori de plăți și securitate din 20 de țări și cinci regiuni – America de Nord, America de Sud, Europa, Africa și Asia Pacifică, realizate de Javelin în perioada ianuarie și septembrie 2020.