Cautare




, Contributor

Cariere |
|

Studiu: Românii sub 35 de ani, tot mai atraşi de antreprenoriat

Raportul realizat de Amway privind antreprenoriatul la nivel global în 2014 arată că românii sunt dornici să ia calea antreprenoriatului, bucureştenii având cel mai ridicat potenţial antreprenorial (49%).
Ioana Enache_Director General Romania si Bulgaria

În România, 75% din tinerii sub 35 de ani au o atitudine pozitivă legată de antreprenoriat, procent în creştere cu 5% în comparaţie cu anul trecut şi cu două procente peste media europeană. In schimb, românii cu vârste între 35 și 49 de ani înregistrează un potențial antreprenorial mediu (37%), pe când respondenții români cu vârsta peste 50 de ani sunt cei mai puțini dornici să iși înceapă propria afacere.

Oamenii din regiunea Moldovei prezintă un grad ridicat în ceea ce privește atitudinea pozitivă față de antreprenoriat (83%), fiind urmați de locuitorii Bucureștiului (78%), iar apoi de respondenții din următoarele zone: Ardeal (75%), Oltenia (74%), Banat, Crișana și Maramureș (73%). Respondenții mai puțin entuziasmați față de idea antreprenoriatului sunt cei din Muntenia (68%) și Dobrogea (57%).

Potrivit raportului, pentru români cele mai atragătoare motive pentru a porni o afacere pe cont propriu  sunt  perspectiva unui al doilea venit (63%) și independența față de un angajator și posibilitatea de a fi propriul șef (45%). La nivel global, toți respondenții sunt de părere că perspectiva unui al doilea venit (63%) și independența față de un angajator și posibilitatea de a fi propriul șef (45%) sunt cei mai atrăgători factori pentru a își începe propria afacere.

Totodată, majoritatea respondenților din România cred că antreprenoriatul poate fi învățat (72%), în timp ce un procent scăzut  (19%) consideră că acest aptitudini sunt înnăscute.

“Generaţia tinerilor este cea mai optimist în ceea ce priveşte antreprenoriatuil, iar noi, azi, prin lansarea blogului blogdeantreprenor.ro, venim în întâmpinarea lor cu informaţii utile şi practice despre antreprenoriat şi antreprenori. Această platform digital îşi propune să atingă subiecte relevante şi să expună poveşti de success pentru promovarea spiritului antreprenorial, precum şi să stimuleze potenţialul celor tineri”, a spus Ioana Enache, director general Amway România şi Bulgaria.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii