Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Studiu: Românii încep să prindă entuziasm și să se concentreze mai mult pe depășirea obstacolelor alături de cei din jurul lor

Starea de furie este în continuă scădere (de la 60% în aprilie, la 51% în mai și 44% în iunie) în timp ce oboseala și plictiseala au rămas constante în iunie, după creșterea din luna mai. Acum însă, cresc mai mult stările pozitive – motivație, bucurie (de la 7% în mai la 12% în iunie) iar cea de relaxare/ liniște rămâne la fel (de la 4 la 6%), notează rezultatele studiului Reveal Marketing Research.
 aboneaza-te
consumatori

Brandurile pot comunica în continuare invitând oamenii la dezbatere/implicare (emoțiile dominante rămân totuși de nervi și furie). Pot începe să comunice și pe teme noi, să inoveze sau să promoveze produse noi (optimism, energie). Atenție! Oamenii sunt încă destul de critici, greu de mulțumit (oboseală, plictiseală).

Oamenii sunt mai curajoși! Au crescut în importanță relațiile sociale și a scăzut și mai mult nevoia de stabilitate

În luna iunie continuă creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 23% în mai la 27% în iunie), pe măsură ce oamenii își reiau activitățile de socializare. Totodată scade în continuare teritoriul stabilității și responsabilității (de la 33% la 28%), asociat mai degrabă cu teama și prudența unei perioade de criză ca cea din aprilie.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de mai 2020), cu diferențe nesemnificative pentru depășirea obstacolelor (ușoară creștere la 39%) și perfecționare/putere (7% în iunie).

IMPORTANT DE ȘTIUT: Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relațiile de cuplu pentru că ele cresc în importanță. Totodată, pot vorbi despre planuri mai ambițioase și încredere mai multă în viitor.

Se stabilizează comportamentul de cumpărare, oamenii își reiau în mod firesc activitățile zilnice

După ce în luna mai explodaseră nevoile din vârful piramidei (s-au triplat față de luna aprilie), odată cu reluarea activităților, vedem că se stabilizează situația. O importanță mare este acordată în continuare stimei de sine (20%) și supraviețuirii (24%). În iunie, rolul cumpărăturilor este aproape la fel ca cel din luna mai.

IMPORTANT DE ȘTIUT: Brandurile pot relua comunicarea de brand și produs fără să se mai asocieze cu ideea de criză, dar păstrând în continuare o atitudine responsabilă și arătând implicare activă în societate.

Românii sunt mai satisfăcuți cu viata lor în luna iunie decât erau în luna mai

Cel mai mult a crescut satisfacția cu modul în care românii își petrec timpul liber (de la 63% în luna mai la 77% – iunie) și față de sănătate și fitness (de la 53 la 58%).

Românii sunt mai satisfăcuți în iunie (cu o medie de 70%) față de luna mai (65%).

Observăm câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor:

  • Tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți de starea lor generală. 79% se declară mulțumiti și foarte mulțumiți față de 70% la nivel național.
  • Maturii fără partener – cei mai nemulțumiți de venituri. 51% se declară nemulțumiți și foarte nemulțumiți față de 44% la nivel national.
  • Seniorii pensionari – cei mai mulțumiți de dezvoltarea lor personală. 83% se declară mulțumiți și foarte mulțumiți față de 73% la nivel national.

Românii își asumă propriile nemulțumiri

Românii “își asumă vina” asupra nivelului scăzut de satisfacție când vine vorba de anumite aspecte ale vieții. Statul este des menționat ca fiind responsabil de nemulțumirile românilor, atunci cand vine vorba de mediul unde trăiesc și venituri, iar mediul privat este rareori menționat ca responsabil pentru problemele pe care le au astăzi.

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie și mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii