FacebookTwitterLinkedIn

Conform cercetătorilor, 92% dintre românii chestionați consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

„Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele patru săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu ca opțiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori”, a explicat Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Cercetătorii mai susțin că pandemia de coronavirus a declanșat numeroase schimbări în ceea ce privește comportamentul consumatorului: „în vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban ne declarau într-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor români) că intenționează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situația economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare”.

Studiul mai relevă că opțiunile pentru tipul de carne variază în funcție de vârsta consumatorilor. Există o probabilitate mai mare ca tinerii să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani), în timp ce categoria adulților să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este și made in România, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria „food”, în general, și în legătură cu carnea în special. Studiul Nielsen a fost realizat online, în perioada octombrie – noiembrie 2020 pe un eșantion de 1.000 de respondenți, utilizatori de internet, din mediul urban.