„Acest fapt nu vine ca o surpriză, de vreme ce folosirea securității biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) este o metoda mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă”, se scrie într-un comunicat de presă al Mastercard.
Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniștii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experiența necesară în livrarea unor astfel de tehnologii, arată studiul „Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte”, lansat de Mastercard și Departamentul de Științe Informatice al Universității din Oxford.
„Tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informațiile lor financiare sau să efectueze o plată. Biometria conduce în topul tendințelor către un viitor eliberat de parole, în care identitatea digitală va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte”, a spus Ajay Bhalla, președinte al Global Enterprise Risk & Security la Mastercard.
Potrivit studiului efectuat de Mastercard și Universitatea din Oxford, cei cinci factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare sunt performanța, utilizarea, interoperabilitatea, securitatea și confidențialitatea.
Performanța reprezintă combinarea unui algoritm cu o rata scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identităţii.
Utilizarea constă în dezvoltarea unei experiențe de plată care să ofere încredere și siguranță, rămânând, în același timp, atractivă chiar și pentru utilizatorii reticenţi la inovaţii tehnologice.
Interoperabilitatea asigură că soluțiile tehnologice vor putea fi operabile și de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor).
Securitatea constă în reducerea la minimum a riscurilor, prin asigurarea că datele biometrice nu pot fi decriptate și că ele nu părăsesc dispozitivul utilizatorului.
Pentu confidențialitate și anonimitate, se folosesc tehnologii de ultima oră, chiar și în cazul unor tehnologii de autentificare.
„Acest ghid este fundamental pentru accelerarea dezvoltării tehnologiei mobile biometrice pentru consumatori și pentru industrie deopotrivă, iar colaborările sunt cheia acestor succese. Nu putem obține rezultate decât dacă industria, mediul academic, guvernele și furnizorii de tehnologie înțeleg și contribuie la evoluția acestor 5 factori care ajută la dezvoltarea tehnologiei biometrice”, a mai spus Bhalla.
Mastercard are inclusă tehnologia biometrică pentru serviciile de plată prin Mastercard Identity Check Mobile, serviciu fiind disponibil la nivel global. Prin intermediul acestuia, posesorii de carduri își verifică identitatea prin folosirea scanării amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoaștere facială prin auto-fotografiere sau „selfie”.
„Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt așteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică”, se mai scrie în documentul de presă al Mastercard.