Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Studiu Mastercard: Jumătate dintre europeni se gândesc să treacă la o bancă digitală

Loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală, potrivit studiului Mastercard „European Digital Banking”.  
MC_Infographics_BankingEuropeMap

În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală, în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.

În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următorii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani”, se subliniază în studiul Mastercard care s-a desfăşurat în 11 ţări europene.

Șase din zece consumatori salută soluțiile digitale și cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură, se mai scrie în studiul citat. Confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al soluțiilor bancare digitale (90%), urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%).

Clienții ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%). Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%). Mai mult de 85% dintre respondenţi continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.

Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking între zilnic și săptămânal, spre deosebire de doar 26% dintre elvețieni și de 27% dintre maghiari, aflați la finalul clasamentului.

În calitate de companie de tehnologie care operează în industria plăților, am fost concentrați mult timp pe stimularea inovației, atât ca viteză, cât și ca mărime. Este important să nu inovăm de dragul inovației, ci, în schimb, să înțelegem de ce anume au nevoie partenerii noștri și clienții lor ca să continue să folosească plățile digitale pe toate dispozitivele noi. Potrivit acestui studiu, consumatorii vor soluții ușoare și sigure pentru nevoile lor bancare și sunt deschiși către produsele digitale, dacă acestea le îmbunătățesc experiența”, a declarat Javier Perez, președintele Mastercard Europe.

Mastercard lucrează cu peste 30 de noi bănci digitalizate din întreaga Europă, inclusiv N26 (Germania), Holvi (Finlanda) și Monzo (Marea Britanie), și cu multe altele din întreaga lume.

Înființată în Germania, N26 este prezentă acum pe 17 piețe, fiind una dintre cele mai importante bănci mobile din Europa. Mastercard furnizează către N26 soluții de emitere și de prelucrare, care sunt esențiale pentru a-i oferi  clientului produsul final. În plus, Mastercard se consultă cu N26 cu privire la soluțiile tehnice privind serviciile de plată. „Tot ceea ce facem este concentrat pe o experiență artistică a utilizatorului”, spune Valentin Stalf, co-fondatorul și CEO-ul N26.

Holvi oferă servicii bancare digitale micro-antreprenorilor. Compania finlandeză și-a început activitatea prin rezolvarea problemelor cotidiene legate de managementul financiar al persoanelor care desfășoară activități independente. Acești micro-anteprenori au avut, deseori, dificultăți în a primi sprijinul adecvat din partea băncilor tradiționale. De anul trecut, Holvi Business Mastercard se conectează direct și le permite clienților Holvi să-și gestioneze finanțele în timp real. „Misiunea noastră este să le oferim clienților noștri servicii bancare fără frontiere în era digitală”, spune Antti-Jussi Suominen, CEO al Holvi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii