FacebookTwitterLinkedIn

„Telefoanele smart sunt deja folosite pentru a verifica soldul conturilor, viramentele bancare şi pentru tranzacţiile online, însă ele nu au atins încă statutul de ‚portofel mobil’, pe scară mai largă”, a spus Ahmed Hassan, country managing partner și coordonator TMT Deloitte România.

„Deloitte anticipează că 2015 va fi primul an în care toate cerinţele mobile de masă vor fi abordate, astfel încât plăţile prin intermediul smartphone-ului să fie mai uşor de efectuat, cu instrumente prietenoase de securitate pentru utilizator. În România, după lansarea de către Vodafone a serviciului M-Pesa, este de așteptat ca atât Orange, cât și Telekom România, să intre pe segmentul financiar și să ofere soluții de plată mobile, plus alte servicii”, a mai adăugat Ahmed Hassan.

Cărţile vor continua să domine industria publicaţiilor şi vor reprezenta 80% din vânzări, atât ca valoare, cât şi ca volum. De asemenea, 2015 va fi anul în care companiile vor fi înaintea consumatorilor în ceea ce priveşte adoptarea noilor tehnologii precum tiparul 3D, Internetul Tuturor Lucrurilor şi dronele.

Mai mult, contrar previziunilor anterioare privind stagnarea vânzărilor de telefoane smart, Deloitte Global prezice că în 2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri, lucru care arată că piaţa nu și-a atins încă nivelul de maturitate sau stagnare.

Tendința de îmbrățișare în masă a tehnologiei din ultimul deceniu a început să apună, cu excepția tehnologiei portabile (ex. ochelarii smart), care a înregistrat o ușoară creștere.

În 2015, Deloitte Global prezice că balanța se va înclina în favoarea companiilor, care vor adopta tehnologia purtabilă, tiparul 3D, dronele şi Internetul tuturor lucrurilor, conducând astfel la satisfacerea mai multor nevoi şi la generarea de vânzări mai mari pentru segmentul de business, față de cel destinat utilizatorilor.

Vânzările de cărţi tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât vânzările de eBook-uri. Cărţile tipărite nu au fost înlocuite de cărţile digitale, care astfel nu urmează tendința de scădere a vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite şi reviste. Tinerii (cu vârste cuprinse între 18-34 ani) sunt la fel de ataşaţi de cărţile tipărite ca generaţiile anterioare şi citesc aproape la fel de mult, fiind dispuşi să plătească pentru cărţile printate, mai arată raportul Deloitte.

Generația Millenium din America de Nord va cheltui, în medie, 750 de dolari/ persoană în 2015, pentru conţinut, atât tradiţional, cât şi digital – TV, muzică, jocuri pe calculator, cărţi, sporturi în direct, video prin cablu şi chiar ziare tipărite.

La nivel global, numărul locuinţelor cu banda largă pentru Internet va creşte cu 2% la 725 de milioane, iar viteza medie va crește în majoritatea ţărilor cu 20%. Prăpastia dintre utilizatorii cu acces la viteză mare şi cei cu viteză rudimentară va continua să se adâncească în 2015, oferind experienţe diferite pentru utilizatori, în special cu privire la aplicaţiile cu banda largă, precum streaming video. Toate benzile sunt egale… dar unele sunt mai egale decât altele.