Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Sănătate |
|

Studiu: La un an de la începutul pandemiei, de 10 ori mai mulți români apelează la servicii online de psihoterapie

Pandemia ne-a făcut să fim mult mai conștienți de sănătate în general și de cea psiho-emoțională, în special. În ultimul an, cu toții am experimentat stări noi și a fost necesar să ne adaptăm unor situații mai puțin obișnuite.
shutterstock_1678229836

Acesta a fost startul în care mulți români au început să vorbească mai deschis despre emoțiile care-i încearcă, despre starea mintală etc. Astfel că, terapiile pe această zonă au început să nu mai fie privite drept ceva „excentric”. Mai mult chiar, posibilitatea de a le accesa online a ajutat, practic, la depășirea stigmatului atribuit frecvent utilizatorilor acestor servicii, susțin specialiștii.

Conform unui studiu realizat de către reprezentanții ATLAS, platformă digitală de sănătate și wellbeing, la mai bine de un an de la declanșarea pandemiei și a stării de urgență în România, de 10 ori mai mulți români au apelat la serviciile disponibile în platformă, față de luna martie a anului 2020.

Serviciile accesate pe platforma atlas.app au fost preponderent cele de sănătate psiho-emoțională, în proporție de 50%.

Utilizatorii au cerut ajutorul pentru atacuri de panică, probleme în relația de cuplu sau în relația cu copiii, insomnii, singurătate, frica de necunoscut și de ce urmează să se întâmple, dar și teama de a rămâne fără job.

Studiul mai relevă faptul că, peste 30% dintre persoanele care au apelat la servicii de psihoterapie prin intermediul ATLAS nu o mai făcuseră niciodată și 40% din cei care au solicitat ajutor în momente critice au încercat și procesul de terapie pe termen mai lung.

Nu doar serviciile de suport psiho-emoțional au fost printre cele mai accesate în ultimul an, ci și cele medicale, peste 40% dintre utilizatorii ATLAS apelând la telemedicină. Aceștia, fie sunt utilizatori individuali care caută o soluție comodă și accesibilă de a interacționa cu un medic, fie vin din companii care oferă beneficii de sănătate fizică și mintală prin intermediul platformei.

Numărul utilizatorilor corporate a crescut și el – de 15 ori față de luna martie a anului 2020, ceea ce confirmă faptul că stările emoționale generate de pandemie au reprezentat o reală problemă asumată de o bună parte dintre angajatorii preocupați de bunăstarea angajaților.

„Serviciul de asistență psihologică telefonică rămâne în continuare foarte utilizat de către clienții corporate. Acest lucru se datorează simplității serviciului, dar și faptului că oferă o perspectivă 360 asupra ecosistemului ATLAS. În cazul ATLAS Help Line, utilizatorul are posibilitatea să înceapă un proces terapeutic direct în platformă cu psihologul care a preluat apelul, deoarece la finalul fiecărui apel se primește prin sms un link cu informații din platformă. În plus, în Help Line este disponibil și un instrument de screening pentru depresie. Serviciul a fost apelat de zeci de mii de ori pe parcursul anului și în spatele lui se află o rețea de câteva sute de specialiști gata să răspundă solicitărilor”, a explicat Mihai Bran, medic primar psihiatru și unul dintre fondatorii ATLAS.

Conform statisticilor ATLAS, timpul mediu petrecut pe platformă de către un utilizator activ este de 135 de minute/lună și include sesiunile cu un specialist (videoconferință / chat / Help Line).

Atlas.app este o platformă digitală de sănătate și wellbeing, prezentă pe piața din România din anul 2016. Aceasta reunește peste 1.000 de medici și specialiști verificați și licențiați în psihoterapie, telemedicină, nutriție, coaching, parenting și consiliere financiară.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii