Cautare




, Staff

Asigurări |
|

Studiu KPMG: Un român alocă, în medie, 18 euro, anual, pentru asigurările de viață, de 74 de ori mai puțin decât media europeană

Un român alocă, în medie, 18 euro, anual, pentru asigurările de viață, de aproape 74 de ori mai puțin decât media Uniunii Europene, care este de 1.326 de euro, potrivit unui studiu făcut de KPMG, pentru Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), acest calcul fiind pe baza datelor de la Insurance Europe.
bani_money_leu

„Românii alocă cel mai puțin pentru polițele de asigurări de viață dintre toți europenii, respectiv 18 euro, în medie pe an, de 10 ori mai puțin decât cehii și slovacii și de aproximativ 100 de ori mai puțin decât francezii și italienii. În ciuda creșterii economice susținute din ultimii ani, penetrarea asigurărilor de viață a rămas sub nivelul de 0,3% din PIB, cu mult sub media UE de 4,4% (n.red. – respectiv de aproape 15 ori mai mic). Un sector al asigurărilor mai puțin dezvoltat, dominat de asigurările generale, este tipic pentru economiile în tranziție, cu toate acestea România se situează în urma tuturor celorlalte țări din Europa Centrală și de Est, cu excepția Letoniei”, se mai subliniază în studiul citat.

În aceste condiții, suma medie cheltuită de un român pentru asigurările de viață, conform datelor de la nivelul anului 2016, este, lunar, de cel mult 7 lei.

În prezent, ponderea asigurărilor de viață în România este de 20% din totalul pieței de profil, prin comparație cu media Uniunii Europene, care se situează la 60%, mai arată studiul KPMG care a analizat datele Autorității de Supraveghere Financiară.

Dincolo de diferența veniturilor disponibile, una dintre cauzele acestei situații o reprezintă și nivelul scăzut de educație financiară a românilor. Pe lângă formele clasice de economisire, precum depozitele bancare, românii au la dispoziție și asigurările de viață, ca instrument complex care îmbină atât componenta de protecție, cât și pe cea investițională”, adaugă reprezentanții APPA.

În plus, doar 19% dintre români economisesc pentru bătrânețe, fapt deloc surprinzător având în vedere că 4 din 10 români nu dețin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondială), mai arată studiul realizat de KPMG.

Pe lângă responsabilitatea fiecărei persoane de a se preocupa de propria siguranță financiară, și asigurătorilor, în calitatea lor de furnizori de produse de protecție și de economisire, le revine responsabilitatea de a face aceste produse accesibile pentru clienți și de a comunica transparent caracteristicile, riscurile, beneficiile și costurile acestora. Reglementările emise recent la nivel european vin cu cerințe noi în acest sens, dar și campaniile de educație financiară cum este cea lansată astăzi au rolul lor foarte important în creșterea transparenței și informării consumatorilor”, a menționat Tudor Grecu, Partener și Head of Insurance în cadrul KPMG.

În aceste condițiile acestor rezultate, APPA a lansat campania de educație financiară „Trăiește Viitorul!”, în perioada mai – septembrie, fiind susținută de Metropolitan Life. Scopul campaniei este de informare și educare privind resursele și instrumentele de economisire puse la dispoziția românilor pentru păstrarea aceluiași standard de viață la momentul retragerii acestora din activitate și în cazul întâmplării unor situații neprevăzute precum accident sau îmbolnăvire.

La nivel european, România se plasează pe ultimele locuri în ceea ce privește nivelul de educație financiară. Doar 1 din 5 adulți are o bună înțelegere a conceptelor financiare. Acesta este contextul în care am demarat proiectul «Trăiește Viitorul!»”, a declarat Alexandru Ciuncan, Secretar General al APPA.

Mai exact, România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește educația financiară, indicatorul care măsoară nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52%, conform unui sondaj al Standard & Poors, din 2014.

Vorbim de o campanie de educație financiară. De ce? Studiile arată foarte clar că patru din cinci românia nu cunosc caracteristicile produselor financiare pe care le achiziționează sau nu sunt deloc în sfera financiară. Cu siguranță, lucrul acesta este extrem de important și această campanie este menită să reducă acest decalaj față de Uniunea Europeană”, a declarat Ciprian Lăduncă, Chief Financial Officer al Metropolitan Life.

În plus, această inițiativă este lansată și în contextul în care îmbătrânirea populației este un factor îngrijorător pentru viitorul financiar al românilor activi astăzi, iar veniturile consumatorilor sunt semnificativ afectate de evenimente majore atunci când ele intervin.

Vârsta mediană a populației României se preconizează că va ajunge la 47 de ani, în 2050, conform tendințelor actuale, pe baza datelor de la Eurostat, analizate de KPMG. În prezent, vârsta mediană este de aproximativ 41 de ani, fiind în continuă creștere de la începutul anilor ′90.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii