Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Studiu Kantar BrandZ: Amazon își menține poziția de cel mai valoros brand din lume, cu o valoare evaluată la 684 de miliarde de dolari

Cele mai valoroase branduri din lume au înregistrat o creștere record a valorii lor conform clasamentului Kantar BrandZ  Most Valuable Global Brands 2021, valoarea lor cumulată ajungând la 7,1 trilioane USD - echivalentă cu PIB-ul combinat al Franței și Germaniei.
amazon

Creșterea, de 42%, este de patru ori mai mare decât creșterea procentuală medie anuală înregistrată în studiu în ultimii 15 ani. Principalii factori care au determinat această evoluție sunt încrederea dată de disponibilitatea vaccinurilor, pachetele de stimulare economică ale guvernelor și îmbunătățirea perspectivelor pentru PIB-uri.

Mărcile din SUA reprezintă 56 dintre cele 100 de mărci din clasament, Amazon și Apple fiind în frunte – fiecare în valoare acum de peste ½ de trilion de dolari americani.

Principalele tendințe evidențiate de către studiul global Kantar BrandZ al celor mai valoroase branduri din acest an includ:

  • Amazon și-a menținut poziția de cel mai valoros brand din lume, crescând cu 64% și ajungând la  684 miliarde USD (echivalentul PIB-ului Poloniei). Intrat pentru prima dată în clasamentul BrandZ în 2006, brandul Amazon a crescut cu aproape 268 de miliarde de dolari în valoare anul acesta și a devenit primul brand de jumătate de trilion de dolari, alături de Apple, evaluat la 612 miliarde de dolari .
  • Tesla este marca cu cea mai rapidă creștere și a devenit cea mai valoroasă marcă de mașini, crescându-și valoarea cu 275% față de anul trecut, până la 42,6 miliarde de dolari
  • Cinci brand-uri și-au mărit valoarea de mai mult de două ori:Pinduoduo, Meituan, Moutai și TikTok din China și Tesla din SUA.
  • Creșterea generală a fost alimentată de 69 de mărci, a căror valoare s-a mărit cu cel puțin 5% față de 2020, dar și de 13 nou intrați în clasament, printre care Zoom, Nvidia și AMD și Spotify
  • Tehnologia domină clasamentul Kantar BrandZ, șapte dintre primele zece branduri din vârful ierarhiei provenind din sectorul tehnologic. Tehnologia a permis și brandurilor non-tech să obțină o creștere semnificativă, de exemplu Gucci – care a folosit puterea TikTok în timpul pandemiei și Domino’s – care a folosit intens serviciile on-line de livrare. Primele 10 brand-uri au astăzi o valoare de 3.3 trilioane USD, comparativ cu 800 de miliarde USD în 2011.
  • Mărcile din SUA au crescut cel mai rapid în 2021, valoarea lor de brand având o creștere medie de 46% față de anul trecut, ceea ce face ca valoarea lor cumulată să reprezinte 74% din valoarea totală a Top 100, în ciuda faptului că PIB-ul SUA reprezintă doar 24% din valoarea PIB-ului mondial.

China și-a consolidat poziția superioară față de Europa. Brandurile chineze au crescut de la 11% din valoarea Top 100 în anul 2011 până la 14% astăzi. Spre deosebire de ele, mărcile europene reprezintă acum 8% din valoarea primelor 100 de mărci din clasament, față de 20% cât reprezentau în 2011 .

Locul în 2021  Brand  Valoarea brandului în 2021 ($ mil.)  % Modificare 2021 vs 2020
1​ Amazon $    683,852 ​ 64%​
2​ Apple $    611,997 ​ 74%​
3​ Google $    457,998 ​ 42%​
4​ Microsoft $    410,271 ​ 26%​
5​ Tencent $    240,931 ​ 60%​
6​ Facebook $    226,744 ​ 54%​
7​ Alibaba $    196,912 ​ 29%​
8​ Visa $    191,285 ​ 2%​
9​ McDonald’s $    154,921 ​ 20%​
10​ MasterCard $    112,876 ​ 4%​
Kantar BrandZ Top 10 Cele mai valoroase mărci globale în 2021

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii