
Întrebaţi în ce măsură consideră că au fost expuşi în ultimele luni unor ştiri false sau dezinformări pe diverse canale (TV, site-uri de ştiri, Facebook), 50,1% au răspuns afirmativ (25,7% în foarte mare măsuri, iar 24,4% în mare măsură), în timp ce 45,6% au răspuns negativ (19,3% în mică măsură, iar 26,3% în foarte mică măsură sau deloc), notează Radio România Actualități.
În ce priveşte canalele de informare cele mai expuse la dezinformări şi propagarea de ştiri false, 52,6% au indicat posturile TV; 34,9% reţelele sociale (Facebook, Instagram, Tik-Tok); 4,4% ziarele şi revistele; 2,3% posturile radio.
Singura categorie de vârstă care a apreciat că reţelele sociale sunt cele mai expuse la dezinformări au fost tinerii din categoria 18-29 de ani. Celelalte categorii de vârstă au indicat în primul rând posturile TV, procentul cel mai mare înregistrându-se la grupa de vârstă de peste 60 de ani.
Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naţionalist în era dezinformării şi fenomenului ştirilor false” – Partea a II-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group.