Cautare




, Staff

Bunuri de consum |
|

Studiu: În prima jumătate a anului, românii au consumat peste 8 milioane de sticle de whisky, cu aproape 8% mai mult față de primele șase luni din 2017

Piața de whisky din România revine pe un trend ascendent, iar obiceiurile de consum ale românilor se rafinează de la an la an.
whisky shutterstock_1041443914

Conform datelor furnizate de Domestic Volume Report, în România, în prima jumătate a anului 2018, consumul de whisky a crescut cu 7,84% față de consumul înregistrat în prima jumătate a anului trecut.

Astfel, în primele 6 luni ale anului s-au consumat aproape 5,7 milioane de litri de whisky, adică un număr de peste 8 milioane de sticle. Pentru categoria de whisky single malt, s-a înregistrat o creștere de 20,6 % comparativ cu primele șase luni ale anului anterior. Principalele categorii din industria băuturilor spirtoase care se mențin în topul de consum sunt whisky, vodka și brandy.

Piața băuturilor premium în România este într-o continuă dezvoltare cu noi preferințe în rândul consumatorilor. Românii devin din ce în ce mai selectivi atunci când vine vorba de tipul de băutură consumat și încep să acorde mai multă atenție brandurilor pe care le achiziționează. Dacă în anii anteriori, interesul se axa doar pe brandurile cunoscute, fără o informare mai aprofundată, ultimii ani implică o rafinare atunci când vine vorba de obiceiurile de consum.

’’Piața de single malt din România crește de la an la an, în trend cu piața mondială, dar cu o viteză mai mare. Obiceiurile de consum cu privire la categoria de băuturi alcoolice premium, și aici intră whisky-ul, se diversifică, iar ca efect, consumatorii au început să alterneze tipurile de malt-uri achiziționate. Au reușit să depăsească în bună măsură etapa selecției în funcție de preț și s-au orientat spre criteriul care vizează zona de proveniență și gustul: light, floral, fructat, sărat sau afumat. În același timp, românii încep să utilizeze mai des adaosul de apă într-un pahar de single malt, în funcție de tăria alcoolică (ABV) pe care single malt-ul o are.

Observăm astfel o educare a consumatorului, care renunță la obiceiul asocierii cubului de gheață, și se inspiră din cultura whisky-ului din țara de proveniență, Scoția. Și diversitatea maturărilor a reușit să se impună ca un criteriu de alegere pentru un single malt. Constat o curiozitate din ce în ce mai puternică cu privire la acest tip de whisky, unul considerat de lux, iar acest lucru se observă și în interesul acordat degustărilor pe care le avem în cadrul comunității noastre’’, a spus Dragoș Mateescu, Specialist single malt și Project Manager în cadrul proiectului coordonat de Alexandrion, Single Malt Society.

Diferența volumelor de consum anuale de cifre se datorează diversificării variantelor de utilizare, în urma creșterii numărului de localuri dedicate acestui tip de produs. Interesul pasionaților de single malt este în plină dezvoltare, iar varietatea pe care o oferă whisky-ul single malt în directă legătură cu stilul de consum în intimitatea propriei case începe să se impună în rândul publicului.

Pe fondul unei dinamici pozitive a ultimelor luni, industria băuturilor spirtoase din România, a cărei valoare este estimată la peste 700 milioane de euro, va înregistra anul acesta creșteri substanțiale pe toate categoriile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii