Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Studiu IAB România și PwC România: publicitatea online a crescut în România cu 7% în 2014

Conform celei mai recente ediții a „Romanian Online Advertising Study” (ROADS), realizat de către IAB România și PwC România pentru al 8-lea an consecutiv, piața de publicitate online din România a avut în anul 2014 o valoare raportată de companiile participante de 112.824.515 lei, adică 25,4 milioane euro, la un curs mediu anual de 4,4446 lei/euro.
Bogdan Belciu

La nivelul anului 2014, s-a consemnat o creștere, în termeni reali, de 7% faţă de anul precedent (luând in calcul doar companiile care au participat la studiu în toate cele patru semestre din 2013 şi 2014).

În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicității online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

La rândul său, Bogdan Belciu (foto sus), Partener, Servicii de Consultanță pentru Management la PwC România, a spus: „Piața media din România, în general, și segmentul publicității online, în special, se confruntă în continuare cu diverse provocări. Potențial de creștere există, pentru că traversăm o perioadă de accelerare a creșterii economice, când jucătorii se luptă pentru câștigarea cotei de piață, însă este nevoie de inovație la nivelul publisherilor online pentru a reuși să monetizeze interesul crescut al advertiserilor. De asemenea, există loc de îmbunătățire a modelului de afaceri al publisherilor online şi de optimizare a procesului de vânzare. S-a observat de asemenea faptul că în ultimii doi ani au început să câștige teren segmentele de mobile şi video advertising, odată cu dezvoltarea accelerată a Internetului mobil si a interconectării accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra cărora publisherii trebuie să se concentreze îndeosebi, pentru a crea conținut de calitate și a capitaliza oportunitățile de piață”, a declarat.

Printre industriile care au condus topul investițiilor în publicitatea online, în a doua jumătate a anului 2014, se numără: telecomunicațiile, pentru al șaselea an consecutiv lider pe piață, secondat de data aceasta de drinks și online retail. Retailul online ajunge astfel, în premieră, pe locul trei în topul consumului de publicitate online, depășind segmentul auto, care deținuse locul al treilea la nivel de volum în primul semestru al anului 2014.

IOnut Oprea

„Cred că dacă la această creștere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm şi rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în următorii doi ani vom putea avea şi o creștere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem sa avem o mai mare implicare in acest tip de activități din partea cât mai multor actori din aceasta piață”, a declarat Ionuț Oprea (foto dreapta), președinte al Asociației IAB România.

Este al 8-lea an în care IAB România și PwC România realizează acest studiu, rapoartele pentru toată perioada 2007-2014 fiind disponibile tuturor membrilor asociației IAB România, precum şi celor care aleg să devină membri ai asociației în perioada următoare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii