Cautare




, Staff

Industrie |
|

Studiu Hospitality Culture Institute: Valoarea pieței restaurantelor din București a ajuns la 4,9 miliarde de lei, în 2017

Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari orașe din România este de aproape 7,3 miliarde de lei, potrivit unui studiu realizat de Hospitality Culture Institute realizat pe piața de sitting și de delivery.
restaurante shutterstock_454099654

Din aceasta, peste 67% este reprezentată de București cu 4,9 miliarde de lei, iar din totalul acestei piețe, aproximativ 46% este reprezentată de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting).

45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă peste 20% dintre aceștia preferă meniurile de tip combo (mâncare+băutură/desert).

Studiul sitting a fost realizat în decurs de o lună după un mecanism CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) în timp ce cel delivery a fost realizat prin tehnici de customer experience și journey methodology. A fost targetat un public urban de aproximativ 800 de persoane cu vârsta de peste 18 ani din cinci orașe românești de referință (București, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași) care au luat masa în oraș în ultima jumătate de an.

”Este primul research independent de food service naţional. Brandurile mari au fost foarte receptive la inițiativa noastră, edițiile viitoare le vor strânge probabil și pe cele mai mici. Rezultatele sunt uimitoare. Se pare că mulți dintre jucătorii acestei piețe nu sunt puși la punct cu tendințele de consum ale românilor”, spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Dacă specificul românesc predomină ca opțiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decat specificul. Jumătate dintre cei intervievați au declarat că alocă între 30 și 50 de lei unei ieșiri la restaurant și că, în general, valoarea produselor este considerată ca fiind una acceptabilă.

Localurile preferate sunt cele în care primează calitatea și varietatea produselor. Peste 52% dintre clienți mănâncă în oraș sau comandă mâncare acasă determinați de lipsa timpului necesar gătirii.

Din totalul populației peste 18 ani, 87% dintre bucureșteni (81% din provincie) au luat masa în oraș sau au comandat mâncare acasă cel puțin o dată în ultimele 6 luni.

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii