Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Studiu GfK: Piața bunurilor de folosință îndelungată a depășit 2 miliarde euro în 2014

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 milioane euro, în creștere cu aproape 14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.
Smart-TV

Creșterea pieței bunurilor de folosință îndelungată din România în trimestrul al IV-lea din 2014 s-a datorat evoluției favorabile a cinci din cele șapte sectoare monitorizate de GfK TEMAX: electronice (+23%), telecom (+19%), electrocasnice mari (+19%), electrocasnice mici (+14%) și IT (+1%).

Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile (-1%) dar și cea foto (-9%) au continuat să scadă în T4 2014.

Electronice: vânzările din T4 au depășit așteptările

Piața electronicelor a atins cea mai mare valoare din 2014 în ultimul trimestru, având vânzări de 148 milioane euro. Cererea din această perioadă a fost mai mare datorită activităților promoționale mai intense în perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, fapt ce a generat o majorare de 23%, comparativ cu T4 2013.

Consolele video, sistemele audio și televizoarele au avut o creștere dinamică, cea mai mare rată fiind înregistrată atât de Smart TV cât și de televizoarele cu ecrane mari.

În schimb, camerele video, sistemele de navigație și media playerele au continuat să scadă. Întregul an 2014 a fost caracterizat de trenduri pozitive. Valoarea totală a vânzărilor a depășit așteptările, atingând 348 milioane euro, în creștere cu peste 19% față de 2013.

Telecom: o creștere de două cifre

Comparativ cu același trimestru al anului trecut, piața de telecom a avut o rată de creștere de două cifre. În valoare nesubvenționată estimată a ajuns la 201 milioane de euro, în creștere cu 19% față de T4 2013.

Performanța a fost în continuare dată de segmentul de smartphones – în special de cele din categoria de preț low-mid. Phablets au avut un trend ascendent însă cota lor a rămas mică în cadrul sectorului. Produsele dual-sim, 4G și telefoanele cu ecrane mai mari de 4.5 inchi au înregistrat creșteri dinamice.

În valoare nesubvenționată estimată, piața de  telecom a atins 591 de milioane de euro în 2014, cu 25% mai mult față de 2013.

Electrocasnice mari: rată de creștere de două cifre pentru tot anul

Datorită intensificării cererii în perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, T4 și-a adus cea mai mare contribuție la performanța anuală, cu aproape 19% mai mult decât în T4 2013. Mai toate categoriile de electrocasnice mari au avut rate de creștere de două cifre, cele încorporabile fiind principalul motor de creștere. Vânzările de frigidere și mașini de spălat au depășit așteptările încă o dată, cu o majorare de 18% în T4 2014.

În 2014, vânzările de electrocasnice mari au fost cu 16% mai mari decât în 2013, valoarea pieței ridicându-se la 396 de milioane de euro.

Electrocasnice mici: creșterea vânzărilor datorată aparatelor de bucătărie și de preparare a băuturilor calde

Piața electrocasnicelor mici a generat o cifră de afaceri de 45 milioane de euro în ultimul trimestru al 2014, echivalentul unei creșterii de aproape 14%, comparativ cu T4 2013. Printre categoriile cu cele mai mari creșteri în sectorul aparatelor de bucătărie au fost roboții de bucătărie, blenderele și storcătoarele de fructe.

Vânzările produselor cu preț ridicat din categoria aparatelor de preparat băuturi calde – precum mașini espresso automate – au crescut rapid.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii