Cautare




, Staff

Lideri |
|

Studiu EY: Doar 24% din respondenți au încredere mare în angajator. Încrederea îi face pe angajați să lucreze mai bine

O foarte mare încredere în angajator au doar 24% dintre respondenții studiului „Barometrul încrederii angajaților români în companii - 2017”, realizat de EY România, în parteneriat cu Hipo. Situația creează numeroase probleme în companii.
alegere_angajator_angajat.jpg

Majoritatea angajaților, 53%, au „oarecare încredere” în compania la care lucrează, iar 23% nu au deloc (6%) sau foarte puțină încredere (17%). În schimb, 33% dintre respondenți au foarte mare încredere în șeful lor, 44% au o oarecare încredere, iar 23% au foarte puțină sau nu au deloc încredere în superiorul direct. Cei care au foarte mare încredere în echipă este același cu cel care indică încrederea în șef (33%), dar procentul celor care au un anumit grad de încredere în echipă crește cu zece puncte procentuale.

Pentru studiu, 2.144 de angajați cu vârsta între 21 și 35 de ani au răspuns în perioada 31 mai – 23 iunie 2017 celor 28 de întrebări ale chestionarului online. Dintre acestea, 1.575 de răspunsuri au provenit de la angajații cu normă întreagă cu vârsta de peste 21 de ani. În aceste condiții, dintre respondenți, 72% sunt Millenniali, au între 21 și 35 de ani, 99% trăiesc în mediul urban și 92% sunt angajați în mediul privat (66% în multinaționale, 26% în firme antreprenoriale, 7% în sectorul public și 1% în cel non-profit). În aceeași perioadă, 832 de tineri cu vârsta sub sau egală cu 20 de ani au răspuns la opt întrebări.

Răspunsurile la cele două chestionare au fost colectate cu sprijinul Hipo, fiind analizate separat și comparativ cu rezultatele obținute în studiul EY „Could trust cost you a generation of talent?”, realizat în anul 2016 la nivelul a opt țări: Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Mexic, Marea Britanie și Statele Unite. Studiul global a avut la bază 9.800 de răspunsuri la chestionarul aplicat pe angajații cu normă întreagă și 3.200 la chestionarul aplicat tinerilor din generația Z.

Încrederea ridicată îi ajută pe angajați să inoveze

Un nivel de încredere ridicat în companie influențează în cea mai mare măsură mulțumirea angajatului la locul de muncă (62%), nivelul de retenție în companie (60%) și dispoziția de a inova și a contribui cu idei noi (54%), se precizează în „Barometrul încrederii angajaților în companii – 2017”:

„Disponibilitatea de a lucra peste program este cel mai puțin influențată de nivelul de încredere în angajator. Pe de altă parte, un nivel scăzut de încredere crește cel mai mult probabilitatea părăsirii companiei (75%), la distanță mare față de alte efecte, precum prestarea numărului minim de ore de muncă (45%) și o implicare și productivitate mai reduse (33%).”

Majoritatea respondenților (56%) au o încredere totală în faptul că nu vor exista penalizări, dacă nu stau peste program. Nivelul se datorează cadrului legislativ care reglementează efectuarea muncii peste program, potrivit studiului citat.

Se observă că respondenții români sunt unii dintre cei mai încrezători în faptul că nu vor exista repercusiuni pentru neefectuarea de ore suplimentare. Doar 22% cred ca vor fi penalizați, la egalitate cu lucrătorii din India, dar destul de aproape de media globală, de 28%”, se completează în Barometrul EY România.

Îi întrecem doar pe japonezi

Comparativ cu rezultatele globale, doar japonezii, cu 21%, au mai puțină încredere în angajatori decât românii. Plus că România este mult sub media țărilor analizate în studiul global EY „Could trust cost you a generation of talent?”, care se ridică la 46%.

Țara cu cel mai mare nivel al încrederii este India, unde doi din trei angajați au foarte mare încredere în firmă. Aceasta este urmată îndeaproape de Meic (65%), după care se clasează Brazilia (59%), Germania (44%), China (40%), Statele Unite ale Americii (38%) și Marea Britanie (33%).

Încrederea se pierdere din cauza leadership-ului

Lipsa unui leadership puternic este factorul determinant în pierderea încrederii în angajator în România (64%), față de lipsa unei compensații corecte la nivel global (53%). Pentru angajații români, percepția lipsei unei compensații juste și inegalitatea oportunităților de salarizare și promovare se situează pe locul al doilea, fiecare cu 61% dintre răspunsuri.

Faptul că leadership-ul joacă un rol atât de important în determinarea pierderii încrederii în angajator poate fi un indicator al lipsei de încredere în cei care conduc firmelor din România. Disproporția între salariul liderului și performanța financiară a companiei este aproape de două ori mai importantă la nivel global decât în România, ceea ce poate fi explicat prin faptul că salariile locale nu sunt comunicate într-o măsură la fel de mare ca în străinătate”, se precizează în studiul EY România.

În plus, dintre cei care și-au pierdut încrederea în șef, 66% declară că lipsa unei comunicări deschise și transparente a fost factorul principal pentru pierderea încrederii. Acest factor este urmat la distanță de 9 puncte procentuale de lipsa unui feedback constructiv oferit în timp util.

În cazul echipelor, factorul determinant pentru lipsa de încredere este același ca și în cazul superiorului direct – faptul că nu comunică deschis și transparent (66%). Top trei factori se completează cu o colaborare deficitară (57%) și o muncă necalitativă din partea celorlalți membri ai echipei (50%).

Respectarea promisiunilor și comunicarea, deschisă și transparentă restabilesc încrederea

Respectarea promisiunilor asumate de angajator este cel mai important factor în stabilirea încrederii angajaților față de acesta (90%). Comunicarea deschisă și transparentă se situează pe locul al doilea în ordinea importanței (86%), urmată de un nivel corect de compensații și beneficii (81%). Încurajarea gestionării echilibrului dintre viața personală și cea profesională nu a intrat în top 5 factori pentru încrederea în angajator.

La nivel global, respectarea promisiunilor este de asemenea cel mai important factor în stabilirea încrederii în angajator – 67%. Stabilitatea locului de muncă se situează pe locul al doilea – 64%%, în timp ce pentru angajații români acest factor se situează de abia pe locul al șaselea (77%). Locul al treilea în România corespunde cu preferințele la nivel global, și anume un nivel corect de compensații și beneficii, dar la 63%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii