Cautare




, Contributor

Travel |
|

Studiu EY: Care sunt tendinţele din turism în 2015

Impactul industriei hoteliere asupra economiei mondiale este în creştere, arată studiul EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015.
travel

La nivel global, industria de turism şi călătorii asigură astăzi 266 de milioane de locuri de muncă şi contribuie cu 9,5% la PIB-ul global. În România, turismul a avut în 2013 o contribuție totala de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde de dolari) la PIB-ul României, reprezentând 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o creștere de 5,4% a contribuției totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creștere de 3,8% pe an până în 2024, la 50,8 miliarde lei.

Cu o creștere estimată de 3,9% în 2015, industria de turism și călătorii va deveni unul dintre motoarele importante de creștere de la nivel local, regional şi global. Însă, pe măsură ce turismul înregistrează creșteri în toate segmentele – recreere și agrement, afaceri şi de grup –destinaţiile turistice vor fi nevoite să investească eficient şi să implementeze strategii care să le poată ajuta să se diferenţieze de ceilalți.

Un număr important de noi unități hoteliere se vor deschide în 2015 şi va continua procesul de schimbare a proprietarilor în cazul proprietăţilor atractive existente. Per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranșă de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare.

Cu toate că, la nivel global, industria ospitalităţii a fost dominată de câteva oraşe cheie sau destinaţii considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (cum ar fi New York, Paris sau Londra), pasionaţii de călătorii au început să se îndrepte și către destinaţii noi. Această schimbare a determinat investitorii să identifice numeroase oportunităţi pe pieţele secundare, ceea ce  reflectă o căutare extinsă de investiţii cu randamente ridicate, mai arată studiul.

“Mai puţin înseamnă mai mult” este abordarea cerută de generația Y şi în ceea ce privește industria ospitalității. Pe măsură ce turismul creşte în majoritatea pieţelor din întreaga lume, preferinţele de călătorie şi cererile de cazare din partea celor care preferă hotelurile evoluează. În 2015, generaţia „millennials” (sau generația Y) va continua să aibă o influenţă semnificativă asupra modului în care industria hotelieră își va dezvolta oferta şi asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienţii lor.

“Turiștii din generaţia milennialls și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experienţele sau hotelurile preferate de părinţii lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. Totodată, sunt mult mai concentrați pe experienţele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinaţie atractivă pentru turiştii care caută experienţe autentice, în mijlocul unor comunităţi tradiţionale. Pentru aceşti turişti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracţie, ei căutând destinaţii izolate de cotidianul aglomerărilor urbane”, explică Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Ea mai precizează că „aceşti turişti însă sunt şi cei mai conectați la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezență puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanţe la ţară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruţa şi dormit în fân ar fi util să ştie cum să-şi administreze şi aplicaţia online de rezervări, pagina de Facebook şi contul de PayPal.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii