Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Studiu EY: 89% dintre executivii companiilor de dimensiuni medii sunt încrezători în perspectivele lor de creștere

Organizaţiile de dimensiuni medii de la nivel global (cu venituri anuale între unul și trei miliarde de dolari) nu dau niciun semn de stagnare în mediul de astăzi, marcat de incertitudini geopolitice, conform raportului „EY Growth Barometer”.
Horatiu Pirvulescu, EY Romania

Peste o treime (34%) dintre aceste companii vizează o creștere de 6 – 10%, în acest an, depăşind cu peste 3-7% cea mai recentă prognoză de creştere a PIB-ului global, de 2,7%, emisă de Banca Mondială, indică barometrul EY. Acest barometru are la bază un sondaj derulat în rândul a 2.340 de executivi din companii de dimensiuni medii din 30 de ţări.

În ciuda tensiunilor geopolitice, a populismului în creştere, a intensificării aplicării automatizării şi inteligenţei artificiale (AI), precum şi a deficitului de talente, 89% dintre lideri văd oportunităţi de creştere pentru companiile lor. În plus, 14% dintre companiile chestionate aspiră la o creștere de peste 16%.

România se înscrie în tendinţa globală

Chiar dacă le aşteaptă doi ani de negocieri legate de Brexit, start-upurile (companiile cu mai puțin de cinci ani de activitate) cu sediul în Marea Britanie demonstrează cel mai înalt nivel de încredere dintre ţările cercetate. Aceste companii sunt cele mai pozitive în privința planurilor de creştere pentru acest an, 26% dintre ele urmărind o creștere între 11% şi 25%, iar alte 23%, o creștere anuală de peste 26%.

Însă, diferenţele sunt semnificative între cea mai mare economie din lume, Statele Unite (unde doar ceva mai mult de o treime, 35%, din companii și-au planificat o creștere de sub 5%), și cei doi „tigri economici” ai lumii – China şi India (unde 42% dintre companii ţintesc rate de creştere între 6% şi 10%). Mai mult, un sfert din companiile care aparțin economiilor „tigru” au ţinte de creştere pentru anul curent cuprinse între 11% şi 15%.

„Încă o dată, România se înscrie în cadrul tendinţei globale. Dinamica ascendentă a mediului economic determină un optimist pronunţat al jucătorilor din piaţă, în ciuda diverselor turbulenţe şi incertitudini înregistrate de climatul economic. Pătrunderea agresivă a tehnologiei în multe sectoare de activitate, competiţia din ce în ce mai acerbă pentru resurse umane de calitate și volatilitatea mediului legislativ nu au diminuat optimismul executivilor diverselor firme”, spune Horațiu Pîrvulescu, Growth Markets Leader al EY România.

Tehnologia şi talentele, cele mai mari provocări

Tehnologia şi talentele au fost identificate de executivii sondați drept cele mai mari provocări cu care se confruntă managerii de top ai companiilor de dimensiuni medii şi, în același timp, instrumentele cu care aceste companii pot depăşi provocările şi pot rămâne agile. Talentele sunt menționate ca prioritate de top (23%) înaintea îmbunătăţirii operaţionale (21%), reducerii birocraţiei (12%) şi acordurilor favorabile (8%), într-un clasament al principalelor elemente necesare pentru atingerea ambiţiilor curente legate de creştere.

Un procent uimitor de 93% dintre executivi consideră tehnologia un instrument de atragere a talentelor de care companiile au nevoie. Noile dezvoltări din zona inteligenţei artificiale (AI) îmbunătăţesc procesele de recrutare şi de selecţie a talentelor pentru start-upurile inovatoare care caută specialişti”, se precizează într-un comunicat de presă al EY România.

O cincime dintre companiile globale medii vizează colaborarea cu profesioniști independenți

Pentru a alimenta ambiţiile de creştere ale organizaţiilor pe care le conduc, peste un sfert (27%) dintre executivi intenţionează să crească numărul angajaţilor cu program normal de lucru, iar alţi 14% numărul angajaţilor cu program scurt. Având în vedere impactul în creştere al „economiei de tip gig” asupra modelelor de muncă şi trecerea la utilizarea de forță de muncă provizorie, specializată, aproape una din cinci companii (18%) intenţionează să lucreze cu profesioniști independenți, care să le ajute în atingerea planurilor de creştere și în completarea serviciilor care le lipsesc și de care au nevoie.

Cu toate acestea, dincolo de aceste rezultate globale se regăsesc diferenţe semnificative între companii, în privința planurilor de angajare de personal. Majoritatea companiilor americane (55%) intenţionează să păstreze nivelul actual de personal, comparativ cu 31% dintre executivii de la nivel global.

În schimb, 53% dintre start-upuri intenţionează să-și mărească numărul de angajaţi cu program normal de lucru, iar aproape un sfert (23%) dintre acestea planifică să angajeze mai mulți profesioniști independenți sau freelanceri.

„În timp ce doar 6% dintre organizaţiile de dimensiuni medii utilizează deja automatizarea robotizată a proceselor (RPA) pentru unele procese de afaceri, viziunea distopică legată de concedieri pe scară largă nu este împărtăşită de aceşti lideri de afaceri. 15% dintre executivi consideră că adoptarea RPA va genera o reducere de personal mai mică de 10%. Acest rezultat ilustrează faptul că liderii companiilor de dimensiuni medii intenţionează să adopte selectiv RPA în eficientizarea anumitor operaţiuni de rutină, dar ca accesorii necesare talentelor umane, nu ca înlocuitor”, se subliniază în comunicatul de presă al EY România.

Antreprenorii cu perspective mari de creștere sunt şi mai optimişti

Antreprenorii din programului global „EY Entrepreneur Of The Year și-au planificat rate de creştere mai mari decât liderii organizaţiilor de dimensiuni medii, unu din cinci având în vedere o creștere între 6 şi 10%, alţi 20% între 11 şi 15%, şi alţi 20% între 16 şi 25%.

Aproape unu din patru astfel de antreprenori (22%) are în vedere o rată de creştere pentru anul curent de peste 26%. În plus, aproape două treimi (61%) din membrii acestui grup intenţionează să crească numărul de angajaţi cu program normal de muncă, iar 9% să folosească profesioniști independenți pe anumite proiecte sau freelanceri specializaţi.

PentruEY Growth Barometer”, au fost chestionați 220 de reprezentanți ai comunității „EY Entrepreneur Of The Year”. Activă de peste 30 de ani, reţeaua EY dispune de programe dedicate antreprenorilor în peste 60 de ţări şi 145 de oraşe din întreaga lume, prin care sprijină antreprenorii cu perspective mari de creștere.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii