Studiu EY: 86% dintre companiile mijlocii europene se așteaptă la o creștere a veniturilor de peste 6% în următoarele 12 luni - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Analize |
|

Studiu EY: 86% dintre companiile mijlocii europene se așteaptă la o creștere a veniturilor de peste 6% în următoarele 12 luni

Studiul anual, la care au răspuns 863 de executivi provenind din companii de dimensiuni medii din opt țări europene, constată că aproape două treimi dintre respondenți (62%) preconizează o creștere între 6% și 10% a veniturilor, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 38 de puncte procentuale, în timp ce alți 24% vizează o creștere de 11%–15% în următoarele 12 luni, ceea ce echivalează cu o creștere anuală de 16 puncte procentuale.

Extinderea internațională este forța motrice din spatele acestei încrederi, 25% dintre liderii companiilor mijlocii din Europa identificând-o drept principala lor prioritate de dezvoltare.

Andy Baldwin, Partener Coordonator EY pentru zona EMEIA, a declarat: „Liderii companiilor europene se pregătesc pentru un an de creștere optimist. Se prezintă a fi mai dinamici și mai dornici să se adapteze la schimbare într-o măsură mai mare decât omologii lor de la nivel mondial. Companiile mijlocii din Europa anticipează schimbarea și își transformă afacerile prin investiții, extindere și îmbrățișarea tehnologiilor și a resurselor umane cu grad mare de diversitate”.

Creștere transfrontalieră

Studiul constată că ambițiile de dezvoltare sunt la cel mai ridicat nivel în Rusia și Olanda. 38% dintre liderii companiilor mijlocii din ambele țări plănuiesc creșteri de peste 11% în următoarele 12 luni.

Germania și Franța, cele mai mari economii europene, nu sunt cu mult în urmă, cu 31% dintre companiile mijlocii preconizând creșteri de peste 11% pe ambele piețe. Proporția de companii mijlocii din Regatul Unit al Marii Britanii care manifestă ambiții de creștere de peste 10% este mai mică (24%), deoarece incertitudinea generată de Brexit continuă să-și pună amprenta asupra așteptărilor lor.

În ceea ce privește extinderea la nivel internațional, Franța se clasează pe primul loc, 33% dintre respondenți intenționând să intre pe o piață străină nouă. Cu toate acestea, în Regatul Unit al Marii Britanii numai 16% dintre liderii companiilor mijlocii consideră extinderea dincolo de granițe drept o prioritate. Conform rezultatelor studiului, Brexitul continuă să aibă un impact semnificativ global asupra liderilor companiilor de dimensiuni medii din Anglia, care se concentrează acum mai degrabă asupra creșterii cotei de piață (21%) și a oportunităților de fuziuni și achiziții (19%), decât asupra extinderii internaționale.

Riscuri pentru creștere

Având în vedere accentul pus pe extinderea transfrontalieră, liderii companiilor mijlocii europene consideră că o creștere globală lentă sau staționară reprezintă principalul risc extern (28% din eșantion), cu 18 puncte procentuale mai mulți față de 2017 și cu 4% mai mulți decât în restul lumii. Acesta este considerat drept un risc mult mai mare decât altele, cum ar fi incertitudinea geopolitică (9%) și obstacolele semnificative în calea comerțului (2%). Printre alte riscuri potențiale, respondenții au menționat fluxul de numerar insuficient, pe care 37% dintre executivii companiilor mijlocii din Europa îl percep drept principalul obstacol operațional în calea creșterii (în creștere cu 22% față de 2017).

Andy Baldwin a menționat: „Deși Brexitul continuă să definească perspectivele, mai ales în Regatul Unit al Marii Britanii, problema critică pentru piața europeană este creșterea globală susținută. Atât timp cât măsurile politice nu obstrucționează creșterea economică globală, liderii companiilor europene vor rămâne relativ optimiști”.

Îmbrățișarea și înțelegerea tehnologiei

Studiul a constatat, de asemenea, că tehnologia reprezintă cea mai semnificativă schimbare la nivelul companiilor de dimensiuni medii din Europa în 2018.

Dacă anul trecut, 70% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune declarau că nu vor adopta niciodată automatizarea proceselor prin robotizare, astăzi peste 75% dintre ei spun că vor adopta inteligența artificială (AI) în următorii doi ani. De fapt, 97% dintre toți liderii companiilor de dimensiuni medii din Europa plănuiesc să adopte AI în următorii cinci ani, ceea ce face ca regiunea să se claseze pe primele locuri în lume în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor cognitive și învățării automate. Cu toate acestea, puține companii mijlocii europene includ în aceste planuri de schimbare o strategie corespunzătoare pentru combaterea amenințărilor cibernetice iminente. Numai 7% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune investesc în tehnologii care să reducă riscurile cibernetice și numai 5% consideră că amenințările cibernetice reprezintă un obstacol important pentru dezvoltare.

Planurile privind forța de muncă

Dând dovadă de optimism în privința creșterii veniturilor, peste o treime dintre executivii companiilor de dimensiuni medii europene (37%) intenționează să facă angajări cu normă întreagă și niciunul nu intenționează să își reducă forța de muncă. Respondenții consideră atragerea de resurse umane cu abilitățile potrivite (33%) drept principalul factor de accelerare a creșterii și spun că o cultură organizațională îmbunătățită va atrage, în primul și primul rând, tineri cu abilități digitale native (36%). În concordanță cu masiva schimbare la nivel mondial, 42% dintre executivii companiilor mijlocii europene consideră diversitatea drept principala prioritate de recrutare strategică, ceea ce reprezintă o creștere cu 29% comparativ cu anul 2017.

”Trăim vremuri în care lumea se reformează într-un ritm mai alert decât oricând, iar digitalizarea accelerată ne determină să facem schimbări importante. Liderii companiilor vor trebui să elaboreze strategii de securitate informatică solide, simultan cu planurile lor de adoptare a inteligenței artificiale. Totodată, întrucât creșterea economică se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologie, cursa pentru recrutarea oamenilor talentați devine vitală pentru a rămâne competitiv”, declară Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii