Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Studiu: Electrocasnicele, o piață ce a depășit 400 de milioane de euro în 2012

Frigider_model_T9000_(3).jpg
Piața de aspiratoare este încă cea mai importantă în cadrul sectorului electrocasnicelor mici, în timp ce produsele incorporabile sunt cele care impulsionează piața electrocasnicelor mari, devenind din ce în ce mai atrăgătoare pentru consumatori și cu previziuni foarte bune pentru anii următori.   Segmentele de nișă precum frigiderele de tipul Side by Side sau mașinile de spălat rufe Wash and Dry reprezintă 1% din respectivele piețe.

Potrivit unui studiu realizat de GfK, sectorul electrocasnicelor mici a înregistrat o rată de creștere de 4% în ultimul trimestru al anului trecut comparativ cu același trimestru din 2011. Ele au încheiat anul 2012 cu o valoare totală de 106 milioane de euro. În cadrul sectorului toate categoriile au avut evoluții pozitive în acest trimestru față de T4 2011, mai puțin piețele de friteuze, storcătoare de fructe și legume și mașini de făcut pâine, care au scăzut semnificativ.

Piața de aspiratoare este încă cea mai importantă în cadrul sectorului electrocasnicelor mici, înregistrând performanțe bune pentru segmentele de aspiratoare cu sac și aspiratoare fără sac, dar rate de scădere de două cifre pentru aspiratoarele cu/fără sac și pentru cele de tipul wet and dry. Și în cadrul categoriei aparatelor pentru prepararea mâncării, evoluțiile au fost mixte, produse precum blenderele de mână și roboții de bucătărie au înregistrat performanțe pozitive, în timp ce celelalte produse au scăzut în T4 2012.

Segmentul multifuncționalelor și imprimantelor ink continuă trendul descendent

În același timp, filtrele de cafea si espressoarele continuă pe un trend ascendent, înregistrând una dintre cele mai mari rate de creștere din cadrul sectorului, +18% în T4 2012, față de T4 2011. Creșterea vânzărilor a fost impulsionată de segmentul espressoarelor, remarcându-se în special cele full-automate. Vânzările au fost peste valoarea de anul trecut și pentru produsele de aparatele pentru coafarea părului.

Electrocasnice mari: Ultimul trimestru din 2012 arată o revenire

Sectorul electrocasnicelor mari a înregistrat, în ultimul trimestru din 2012, pentru prima dată în acest an o creștere a vânzărilor, 1.6% peste T4 2011. Totuși, performanța anuală este cu aproape 6% sub cea înregistrată anul trecut, ceea ce înseamnă 310 milioane de euro. La fel ca și în celelalte trimestre, evoluțiile din cadrul sectorului sunt mixte. Pe de-o parte sunt piețele mici și în creștere precum cuptoarele, plitele, mașinile de spălat vase și urcătoarele de rufe care au înregistrat rate de creștere de 30-40% în T4 2012. Pe de altă parte, sunt piețele mari precum frigidere, mașini de spălat rufe și aragazuri care înregistrează ușoare scăderi, dar cu un impact major asupra performanței de ansamblu a sectorului.

Televizoarele cu ecran plat ajută la creșterea de 5% a pieței de electronice

Produsele incorporabile sunt cele care impulsionează piața electrocasnicelor mari, devenind din ce în ce mai atrăgătoare pentru consumatori și cu previziuni foarte bune pentru anii următori. În timp ce această categorie a crescut cu 34% în T4 2012, achizițiile de electrocasnice mari de sine stătătoare pierd teren (-2%). Segmentele de nișă precum frigiderele de tipul Side by Side sau mașinile de spălat rufe Wash and Dry reprezintă 1% din respectivele piețe.

Piața camerelor foto digitale, 49 milioane euro în 2012

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii