Alți 14,1% dintre respondenți vor să facă această schimbare în maximum 6 luni, ceea ce înseamnă că următoarea jumătate de an va fi extrem de dinamică din punctul de vedere al fluctuației de personal, în condițiile în care, cumulat, aproape 6 din 10 angajați vor să își găsească un alt loc de muncă.
Mai mult, 7 din 10 respondenți nu sunt mulțumiți de jobul lor actual și că, mai mult, aproape la fel de mulți se simt neapreciați la locul de muncă. Din acest motiv, mai mult de jumătate dintre participanții la studiu au declarat că nu ar mai aplica niciodată, în viitor, pentru un loc de muncă în compania pentru care lucrează acum.
“Salariul este principalul motiv pentru care românii vor să-și dea demisia. Următorul lucru care îi nemulțumește este legat de lipsa oportunităților de dezvoltare personală și profesională. O parte destul de importantă dintre cei care au participat la studiu spun că vor să schimbe domeniul sau că au nevoie de un job care să le ofere un echilibru între viața personală și cea profesională și să reducă numărul de ore lucrate peste program. Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de confortul nostru, ca angajați, de starea noastră de bine și de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec, precum salariul”, declară Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Această concluzie reiese și din enumerarea de motive pentru care vor să rămână pe termen lung la actualul loc de muncă cei ce nu fac parte din grupul celor 60% care plănuiesc o schimbare rapidă de carieră. Astfel, principalul element de retenție este relația pe care o au cu colegii, urmat de distanța scurtă dintre casă și birou. Salariul vine abia pe locul al treilea, fiind urmat, la scurtă distanță de programul flexibil de lucru. Alte motive invocate de angajați sunt faptul că nu lucrează peste program, că au o relație bună cu managerul direct, simt că munca lor are un impact pozitiv în societate sau că lucrează pentru o companie cu o reputație bună în piață.
Faptul că angajații români au mare încredere în faptul că își pot găsi rapid o altă variantă. 22% dintre respondenți cred că ar avea nevoie de maximum o lună pentru a-și găsi un nou job, în timp ce 35,8% estimează că în cel mult trei luni se pot angaja în altă parte. 15,7% își iau ca orizont de timp între 3 și 6 luni, iar 18% se gândesc că perioada găsirii unui nou job va dura cel puțin 6 luni. ”Există și o categorie ceva mai mică, a hiper-optimiștilor, care spun că au nevoie de cel mult o săptămână ca să își găsească un nou job. Este vorba de 8,5% dintre respondenți”, mai spune Bogdan Badea.
Concluziile studiului sunt susținute și de numărul total de aplicări din primul trimestru al lui 2019, care a crescut cu peste 30% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând până la aproape 3,9 milioane.